Sv: Absolutt siste episode av SOA
Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.
Jeg elsket de første sesongene av SOA. Forstod aldri helt hvorfor, men likevel. De siste sesongene ble imidlertid ganske teite og lettbeinte, synes jeg. Og slutten? Herrefred, for en idiotisk slutt! Den ødela hele forholdet mitt til serien. Jesus, liksom? Nei, vettu hva. Jeg ble ordentlig irritert. ( ) Jeg skjønte heller ikke hvordan dette med henrettelsen av Jax gikk til - hvordan skjedde det at alle plutselig visste at det ikke var meningen at han skulle dø likevel? Og hvorfor måtte de skyte Happy i armen? Hvorfor kunne de ikke bare henrette Jax, slik all logikk skulle tilsi? Det eneste som kan forsvare slutten er at han symboliserer Jesus. Og det er jo bare teit.
Jeg og mannen begynte på SOA i november og så aller siste episode i forregår. Fy søren for en fantastisk serie!
Ang. spoileren her: Jax hadde vel ikke planlagt selvmord? Han skulle jo stikke av, trodde jeg, men så tok politiet ham igjen og han innså at han ikke ville klare å stikke av, og det gikk opp for ham at det beste var å dø. De måtte jo skyte Happy i armen for å bevise at Jax hadde klart å overmanne dem og stikke av da de skulle henrette ham, de ville jo aldri henrette mannen. Planen var at han skulle stikke. Eller misforstod jeg totalt?