Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Har du bøker i huset?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Har du bøker i hus?
Lite/ingen 1 0,41%
Noen 28 11,48%
Mange 213 87,30%
Bare barnebøker 2 0,82%
Deltakere: 244. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-07, 20:36   #61
Rampeterten
Fullverdig medlem

Rampeterten sin avatar

Medlem siden: May 2007
Rampeterten har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har du bøker i huset?

Mange...og hjemme hos foreldrene mine er det enda fler, et helt eget bibliotek!

Gammel 31-05-07, 20:42   #62
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mange bokglade her gitt - føler meg hjemme!

Jeg skjønner ikke hvorfor folk blir oppfordret til å pakke bort bøkene før visning jeg. Rydde i hyllene slik at de ikke er overfylt ja, men hus med bøker er da utrolig mye koseligere!?

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 20:51   #63
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Vi ble oppfordret til å fjerne alle bøkene før visning da vi solgte nå sist, blant annet pga at bilder blir veldig rotete med mange bøker. Så hos oss var det ikke en eneste bok under visningen.

Men vi har maaaaange bøker, skjønn-, fag- og barnelitteratur. De er fordelt mellom stue, barnerom, soverom og kjellerstua til svigermor.

Gammel 31-05-07, 20:51   #64
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det skjønnlitteratur i stua, faglitteratur på arbeidsrommet, barnebøker på barnerommet og på mitt soverom, og faglitteratur light på mitt soverom. Omtrent førti hyllemeter tilsammen.

Gammel 31-05-07, 20:54   #65
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vil din veninne ha en leilighet med plass til mange bøker er det bare å si i fra, vår legges ut for salg i løpet av 3 uker Tro meg, her er det mange hyllemeter med bøker (og cd`er).

For øvrig har jeg tenkt la bokhyllene stå fremme ved visning.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 20:55   #66
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mengder.
I stua, på soverommet, på barneromme, i gangen, på do, på kontoret - overalt.

Gammel 31-05-07, 21:13   #67
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Syns du det er litt "rart" når folk tilsynelatende ikke har en eneste bok?

Vet dette har blitt diskutert tidligere. Folk synes kanskje det er rart hos oss, for de ser få bøker. De aller fleste bøkene våre er i skap. Synes det er mest praktisk. Jeg har ikke noe imot å vise fram bøker, men vi har mye paperback, og det er jo ikke det peneste. I tillegg stabler vi inn i skapene, gjerne både to og tre rader i dybden.

Ungenes bøker står i åpne bokhyller.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 21:19   #68
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har tre smekkfulle bokskap i stua, og resten stuet bort i skap og kjeller.
Guttene har flere barnebøker enn noen barnehage, påstsår svigermor. (Ikke at det er noe å måle mot - barnehage"biblioteket" til eldstemann er heller stusslig, vil jeg si ...

Å rydde + sørge for at det ikke er overfyllt ved visning er en god idé. Men å gjøre huset kjemisk fritt for bøker?! WHY? Et hus med bøker er langt mer tiltalende enn ett uten, i mine øyne.

En liten digresjon; tidligere ble man anbefalt å fjerne alt av fotografier også. Nå har det snudd - fine bilder på veggene gir inntrygg av at her bor det en lykkelig familie, og det gjør det lett for folk å se for seg et godt liv for sin familie i huset også.

Man vil jo gjerne føle at det er et koselig hjem man er i, når man er på visning - ikke et kjemisk renset utstillingslokale.

Jeg drømmer om egen bibliotekskrok, med bøker på alle veggene og over dørene - og en kjempestor chesterfield stol og godt leselys! Også en peis... Og en nanny som ser etter ungene og bringer meg te mens jeg sitter i chesterfieldstolen...

Gammel 31-05-07, 21:25   #69
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Vi har veldig mange bøker ja. For store og små.
De står i kjelleren så ingen som er på besøk ser de.

Før vi hadde visning på leiligheten fjernet vi bøkene.

Gammel 31-05-07, 22:22   #70
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Vi har mange bøker av alle slags, på mange språk, og til alle i huset. De ligger og står rundt omkring. Klin umulig å rydde dem bort til en visning.

Jeg kjenner flere som rett og slett ikke eier bøker, og det er ikke bare lavtutdannede. Blir like fascinert hver gang, og skjønner ikke hvordan de får det til.

Gammel 31-05-07, 22:31   #71
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Jeg har noen. Men desverre har flesteparten fortsatt kun vært til pynt.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 22:44   #72
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Vi har forøvrig venner (som ikke har bøker) som syns det er å "brife" (heter det det?)/skryte når vi har mange bøker stående fremme...

Gammel 31-05-07, 22:48   #73
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Vi har forøvrig venner (som ikke har bøker) som syns det er å "brife" (heter det det?)/skryte når vi har mange bøker stående fremme...

Hjelp...

Er det å briefe når man dekker bordet med et pent servise også, da? Eller å ha kunst på veggene?

Gammel 31-05-07, 22:53   #74
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Her finnes mange bøker. Bøkene har fått plass i bokskap i stua nylig. Etter å ha vært plassert i bokskap i andre rom i noe tid....Nå er de tilbake. Godt!

Gammel 31-05-07, 23:03   #75
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

En liten avsporing: vi har faktisk folk i familien som aldri har lest en bok utenom pensum på skolen Og som mener helt seriøst at det er helt OK.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 10:09   #76
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en bokhyllevegg med masse forskjellige bøker. Ikke noe system og masse rot. Akkurat sånn det skal være. Det er mest skjønnlitteratur, noe faglitteratur og ganske mye antikvariske ungdomsbøker som jeg samler på. Barnebøker har vi på mange forskjellige steder.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 10:23   #77
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har ikke plass til alle bøkene våre, så mye står i pappesker på loftet. På gjesterommet/kontoret har vi en del fagbøker, i stua har vi ei bokhylle med skjønnlitteratur, på soverommet en bokhylle med skjønnlitteratur + at Idun har sitt eget lille bibliotek med barnebøker på sitt rom. Å elske bøker har hun arvet etter oss begge : )

Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 12:29   #78
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

En liten avsporing: vi har faktisk folk i familien som aldri har lest en bok utenom pensum på skolen Og som mener helt seriøst at det er helt OK.

Jeg kunne aldri tenkt meg et liv uten å lese bøker, men jeg har forståelse for at noen ikke har det samme behovet eller interessen. Hvis de syns det er helt ok å ikke lese, så trenger de jo ikke lese bøker for noen andres skyld? Det er jo ok for dem?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 12:40   #79
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg kunne aldri tenkt meg et liv uten å lese bøker, men jeg har forståelse for at noen ikke har det samme behovet eller interessen. Hvis de syns det er helt ok å ikke lese, så trenger de jo ikke lese bøker for noen andres skyld? Det er jo ok for dem?

Det er jeg enig i, men det er hele holdningen deres til bøker; "for noe tull" som jeg synes er ille. Og som jeg egentlig ikke har så mye til overs for.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 18:25   #80
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mange bøker hjemme. I stua, på kottet, på soverommet og i boden. Og i barndomshjemmet mitt. Og..
Ja, overalt i grunnen.

Det er masse forskjellig. Fagbøker, barnebøker, skjønnlitteratur etc.

Jeg tror folk som ikke leser går glipp av noe. Jeg synes i grunnen selv at jeg går glipp av noe i perioder jeg ikke leser mer enn bare litt på senga hver kveld.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.