|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
På vent....
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor i England skal vi være i sommer, tro?Morganafamilien med stort og smått skal til England i sommer. Vi drar i slutten av juli og blir borte i nesten 2 uker. Vi lander på Gatwick og har tenkt å ta toget ut til kysten. Vi avslutter med tur til Eurodisney og Harry Potters verden.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor i England skal vi være i sommer tro?Jeg var på språkreiste til Weymouth. Det ligger langs kysten, fine strender.
![]() |
#3 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Hvor i England skal vi være i sommer, tro?Jeg var på et kurs i Portland. Kurset var rimelig intenst, så jeg fikk ikke sett så mye. Men det lille jeg så, var veldig flott! Klipper og strender; koselige små landsbyer og utrolig hyggelig lokalbefolkning.
![]() |
#4 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvor i England skal vi være i sommer, tro?Jeg hadde en eks-kjæreste ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vaklende
|
![]() Sv: Hvor i England skal vi være i sommer, tro?Det hørtes kjekt ut! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor i England skal vi være i sommer, tro?Det spørs hva dere liker å gjøre. Kjører dere bare kollektiv transport? Det legger noen begresninger på mulighetene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor i England skal vi være i sommer, tro?Jeg er veldig glad i Yorkshire; man kan for eksempel ha York som base (nydelig by, mye å se, koselige kaféer og puber) og dra på utflukter til kysten eller nasjonalparkene (Yorkshire Dales og Yorkshire Moores).
![]() |
#8 |
På vent....
![]() Sv: Hvor i England skal vi være i sommer, tro?Tusen takk for tips
![]() |
#9 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Hvor i England skal vi være i sommer, tro?Høres spennende ut! Kunne også tenke oss England som feriested. Dere som reiser dit, pleier dere å bo på hotell, pensjonat, B&B, feirehus? Hvordan er prisene? Har nesten utelukkende oppholdt meg i London de uttallige ganger jeg har reist over dit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvor i England skal vi være i sommer, tro?Vi har vært i England flere ganger og synes det er et supert ferieland, spesielt med barn. I fjor var vi ved kysten av Somerset. Nydelige strender og masse å finne på med barna.
![]() |
#11 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor i England skal vi være i sommer, tro?IzziCreo: Vi gjør litt av del - men vi er der mye. Når vi er der om sommeren, foretrekker jeg feriehus. Men for to år siden oppdaget vi to søsterhoteller på Isle of Wight, og har bodd på begge - de ligger ved siden av hverandre, og deler fasiliteter. Det er dit vi skal i år. Ellers er vi en del og besøker venner, men det er blitt enklere for oss å bo på B&B eller rimelig konferansehotell i nærheten av vennene, så det gjør vi. Det er absolutt billigere enn å bo i London, der vi delvis ferierte i fjor sommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Hvor i England skal vi være i sommer, tro?Penzance er et supert utgangspunkt, ja!
![]() |
#13 |
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor i England skal vi være i sommer, tro?
Det er mye enklere enn man tror. Sleit litt på Isle of Wight, men det var fordi vi leide åtteseter og veiene var ganske smale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
På vent....
![]() Sv: Hvor i England skal vi være i sommer, tro?Da er feriehus i Brighton bestilt. Ble det enkleste denne gangen. Vi avslutter med 2 dager i Paris (tog)og 3 dager i London med Harry Potter experience. Gleder meg.
![]() |
#16 |
På vent....
![]() Sv: Hvor i England skal vi være i sommer, tro?
![]() |
#17 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor i England skal vi være i sommer, tro?Høres herlig ut. Har hørt at det er flott langs sydkysten der. Og så gøy med en Paristur samtidig.
![]() |
#18 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvor i England skal vi være i sommer, tro?Du må fortelle hvordan det var etter ferien (hvis du husker
![]() |
|
|