Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

50 Shades of Grey

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-15, 15:54   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 50 Shades of Grey

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Alt det som er beskrevet i artikkelen skjer jo i boka. Og det er jo ikke veldig hyggelig av ham å utnytte hennes uvitenhet, er det?

Det handler ikke om å like eller ikke like røff sex, da har du virkelig misforstått fullstendig. Det handler om det manipulative, om utnyttelsen og om den fullstendige skjevfordelingen av makt. Og den skjevfordelingen er nok mer lik hvordan ting var på Downton Abbey-tiden enn det er (burde være) nå.

Joda, jeg vet det. Men det var måten det ble beskrevet på i artikkelen. For når jeg leste boka, så kan det godt hende han hadde makt i form av penger, selvtillit osv, men det er jo hun som i grunn sitter mest på makten, når det kommer til stykket. Ovenfor han, og hans problemer fra bardommen. Artikkelen ble veldig svart hvitt synes jeg, uten elementene som kommer frem i boka (bøkene).

Jeg synes bare at man leser det litt med vrangbrillene på, om man tolker serien som en mann som kun utnytter en kvinne, og får henne til å gjøre ting hun ikke vil. Ofte så trenger vi vel også å bli pushet litt over komfortsonen vår, og i settingen i boka er det uansett i trygge rammer, med en personer som er glade i hverandre.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.