Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke dress(er)?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-15, 00:00   #28
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke dress(er)?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg lar eldstemann styre utebuksebruken selv. Han må tross alt lære å ta ansvar for å kle seg skikkelig selv, og gjøre vurderinger av vær, vind og føreforhold. Foreløpig i vinter har han gjort et par-tre grove feilvurderinger, hvorpå jeg påpeker at det er idioti å komme søkkvåt hjem når man har utebukse godt tilgjengelig. Og så har vi også flere dager der jeg kunne tenke meg å insistere på at han tar på utebuksen, og det har vist seg at det ville vært unødvendig. Han dør jo ikke av å bli våt nå og da, men jeg hadde seriøst dødd om jeg skulle løpt etter ham med utebukse hver gang jeg anså den nødvendig.

Jeg er også der med mitt 2005-barn. Det hender ofte hun går hjemmefra med mindre klær enn hva jeg strengt talt ville valgt, men hun sier selv at hun ikke fryser, og da er det vel greit nok. Hun har med seg utebukse hver dag da, siden hun liker leke i snøen fremdeles. Skiftetøy har hun ikke på skolen, og det tror jeg ikke hun har hatt siden 2. klasse. Jeg kan ikke huske at det har vært et problem, altså.

1. klassingen har todelt sett (arvet, ganske slitt Trollbukse og en et par arvede dunjakker og en arvet Trolljakke med ullfor) som hun bruker. Hun får stort sett også bestemme selv hva hun har på seg om morgenen, selv om jeg er litt strengere med henne på at utebuksa bør på når hun går hjemmefra. (Jeg var mye strengere med eldste da hun gikk i første, men erfaring har visst lært meg å trekke pusten og senke skuldrene, fornuftige unger liker ikke fryse.)

5. åringene som går siste året i barnehagen har heldresser, men jeg skal finne todelte dresser på salg til neste vinter.

Er ikke tvillingene dine like gamle som mine, Aciono? 2009? Gutta mine sliter noe voldsomt på utetøyet, og sleit hull på fjorårets Reimadresser på 1-2-3, og har også knertet Troll og HH-tøy som søstrene deres knapt fikk slitasje på. Jeg tror jeg ville ha gått for noe ganske rimelig om jeg var deg, for det høres ut som han sliter det ut uansett. Og todelt er sikkert lurt, for da kan du bytte ut buksa og bruke jakken lenger. Tror jeg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:24.