Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

[Veskedebatt]Hvordan stiller du deg til skoleuniform?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Er skoleuniform et alternativ å vurdere?
Nei, barn skal ikke uniformeres, men må få kle seg individuelt 42 36,52%
Nei, skoleuniform vil bli for dyrt 1 0,87%
Kanskje, jeg er usikker 23 20,00%
Ja, dette bør vurderes 27 23,48%
Ja, dette bør innføres 18 15,65%
Hoppetau 4 3,48%
Deltakere: 115. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-15, 09:20   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Veskedebatt]Hvordan stiller du deg til skoleuniform?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

At ungdommer kan spare 13000 til en veske selv er jo også villt i mine øyne. Hvor får de så mye penger fra? Er dette etter at de har spart penger til lappen? Pc? Mobil? Nettbrett? Eller er dette unger som ikke har slike ting?

Får man lite gaver til jul/bursdag da familie sender penger i stedet, og har selskap med 10-15 barn når det er bursdag, så tar det for noen ikke lang tid å spare til 13 000 for noen.

Nå tenker jeg dyre vesker er er greie for ungdom som har konfirmert seg, og selv i 1992 da jeg konfirmerte meg, var det folk som fikk 20-30 000.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-15, 09:56   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Får man lite gaver til jul/bursdag da familie sender penger i stedet, og har selskap med 10-15 barn når det er bursdag, så tar det for noen ikke lang tid å spare til 13 000 for noen.

Nå tenker jeg dyre vesker er er greie for ungdom som har konfirmert seg, og selv i 1992 da jeg konfirmerte meg, var det folk som fikk 20-30 000.

Jeg ble konfirmert i 1991 og de som fikk mest fikk rundt 15000. Det var sykt mye penger. Beløp på 20-30 hørte jeg aldri om.

Og gaver til jul og bursdag monner ikke så mye hos oss. Joda de klarer å spare 13000 om alt spares i noen år, men det gå ikke kjapt. Nå skal det sies at familiene våre ikke bruker å gi veldig dyre gaver heller. Der har vi avtale å holde igjen.

Det jeg tenker på med å spare til veske så handler det også om at en del andre ting som mange ellers sparer til er dekket opp av foreldre.
Det er ikke så mange som sparer til veske om de ikke har mobil, pc og lignende. Dette er gjerne ting som av mange må spares til først.
En ekte veskenerd ville kanskje kjøpt en veske til 13000 før mobilen til 399 på claes ohlsson ble oppgradert, men jeg tviler på at det gjelder mange. Det som også er litt trist er at det ikke er det genuine ønsket om den vesken som er motivet nødvendigvis (og det gjelder heller ikke de dyreste telefonene), men det er prisen å betale for å bli akseptert.
Jeg synes det er mer problematisk å spare masse penger til en veske hvis det er noe man gjør for å komme på høyde med vennene sine enn om det er en ting man har sett seg ut og virkelig ønsket seg uavhengig av alt annet og som man også fortsetter å bruke etter at alle andre synes at den er skikkelig kjip.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-15, 10:20   #3
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg synes det er mer problematisk å spare masse penger til en veske hvis det er noe man gjør for å komme på høyde med vennene sine enn om det er en ting man har sett seg ut og virkelig ønsket seg uavhengig av alt annet og som man også fortsetter å bruke etter at alle andre synes at den er skikkelig kjip.

Enig. Og det er jo det som ligger bak når så mange kjøper så like vesker i samme prisklasse, selv om de selv (og kanskje foreldrene) vil påstå at det er fordi det er akkurat den vesken de liker best helt uavhengig av andre, den har ekstremt god kvalitet osv. osv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:23.