Sv: Hva er den dyreste veska du eier?
Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.
Jeg prøver å være bevisst med tanke på bruk og kast (selv om jeg har både sko, jakker og vesker andre synes er både harry, latterlig dyre og prangende). For meg er det mye viktigere å legge penger i noe jeg liker lenge, ta godt vare på det og dermed også bruke det i mange år, fremfor å handle billig og ofte.
Men dette er jo på et vis også en "unnskyldning"? En prioritering man gjør? For vi er faktisk mange som kjøper billig, tar godt vare på det og bruker det i veldig mange år.
Veska til 450 kroner kjøpte jeg i 2011. Jeg kjøpte meg en ny til 250 kroner ifjor, til et litt annet bruksområde, men totalt sett tar jo ikke dette akkurat av selv om det er billige ting.
Jeg synes ikke at 450-kroners veska er ideell lenger på noe vis, men jeg synes ikke man trenger noe nytt bare fordi jeg ikke liker det så godt lenger. Den funker jo. Det er også noe jeg er opptatt av ift å være et eksempel for barna. Jeg trenger ikke noe rådyrt for å unngå å bytte det ut hvert år. Man kan fint være bevisst på bruk og kast selv om man ikke kjøper spesielt dyre ting.
|