Sv: Hva er den dyreste veska du eier?
Lisa: Det er da like "ille" uansett hva det dreier seg om som 1) er unødvendig dyrt, 2) er med på å drive det økonomiske presset i ungdomsgjenger opp og 3) er en del av en bruk-og-kast-kultur? Nå vil sånne vesker for de fleste av oss som ikke bor i et område der de er vanlige se ufattelig dumme og overdrevne ut på unge jenter også i tillegg, men det er jeg enig i at er underordnet.
Men: som eier av 5 north-face-bagger føler jeg behov for å presisere at de kostet 400 kr stykket. Men det finnes kanskje noen svindyre noen også som brukes som ikoner? I såfall stiller de i samme kategori som silke vesker og dunjakker og iphoner og perleøredobber. Sydenturer i betydningen solpåfyll og familietur ser jeg ikke helt at er i samme kategori, vil man vise at man har råd til å reise er det dubai som er greia har jeg skjønt.
Jeg er imidlertid enig med deg. Dersom det hadde vært slik at noen prioriterte veske, noen prioriterte et dyrt musikkinstrument, noen prioriterte en sydentur og noen prioirterte sportsutstyr hadde alt vært såre vel. Problemet er at for mange prioriterer sydentur, iphone, dyrt sportsutstyr OG veske og de som ikke kan følge med på dette blir utenfor. Og foreldregruppen greier av en eller annen grunn ikke å ta dette ansvaret.