Sv: Hva er den dyreste veska du eier?
Opprinnelig lagt inn av Guava, her.
Men et det noe forskjell der på kjønn?
Jeg ser ikke mye på merkene på skiutstyr og aner ikke hva ting koster der, men har ikke inntrykk av at det er store forskjeller mellom jenter og gutter der. Inntrykket mitt fra å bo i en over gjennomsnittlig vinteridrettsfokusert kommune er at utstyrsfokuset ikke er stort med tanke på merke. De aktive skihopperne og langrennsløperne har dyrere utstyr enn andre, men utenom det virker det ikke som om det er en greie. Kanskje annerledes på mer pengesterke steder det også?
Snowboard til femtentusen har jeg aldri hørt om noen som har, trass i glimrende snowboardforhold.
Gutter kjøper jo mengder av elektronikk og duppedingser til mange tusen kroner. Det blir jo aldri problematisert på samme måte som "jenteting". Samme er det jo med menn på 40 pluss som kjøper sykler til 70 000 kroner for å sykle Birken. Det blir jo aldri problematisert selv om det jo er en helt vanvittig sum for en sykkel. Typisk jåleri "damer" på samme alder bruker penger på derimot er jo overflødig, teit eller unødvendig luksus. Dette er bare eksempler men det er jo stor forskjell på forbruk og kjønn, hva som er greit å bruke penger på eller ikke. Eller, dvs. - hva media velger å skrive om eller ikke. ER vel mer det som er greia her.