Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]
Opprinnelig lagt inn av annemede, her.
De som er underordnet AML, har rett på permisjon uten lønn.
Og ja, jeg vet at det er ikke alle ansatte i Norge som er under AML, men de har oftest perioder med fri som muliggjør at den andre parten i forholdet kan jobbe.
Ellers vil jeg våge påstanden om at de har jo visst om dette i ett år, så de kunne jo ha planlagt annerledes.
Hvordan mener du de skulle ha planlgt annerledes? Problemet er jo at hun må si nei til sitt første jobbtilbud som nyutdannet fordi de mangler tilsyn til barnet. Det er vanskelig å planlegge mer rundt det enn hun allerede har gjort om hun har søkt bhg-plass da barnet var 2 uker gammelt og hver uke ringt rundt til 31 ulike barnehager. Mange steder i landet er det vanskelig å oppdrive dagmamma, og jeg synes uansett ikke vi som får barn seint på året skal være tvunget til benytte oss av et usikkert tilbud uten noe som helst kontroll. Jeg er ikke blandt dem som er særlig skeptisk til mennesker sånn til vanlig, men selvfølgelig er det en trygghet å levere barnet mitt i en barnehage der det føres tilsyn, det er mange voksne, det er utdannede pedagogiske ledere osv. Jeg ville ikke uten videre følt at det var ok å levere barnet mitt hos en dagmamma.
|