Sv: Hadde du sagt noe?
Jeg ville nok gjort som mange andre - blitt så forundret at jeg hadde ikke sagt noe. Det føles liksom litt kjipt å være sur for en liten bolle også... Jeg hadde nok samlet det langt bar i min "erfaringslogg" om den personen, og nok blitt litt sur og lei av den personen hvis det skjedde mange slike ting.
Opprinnelig lagt inn av Line*, her.
Er det ikke bedre å si at man synes det er en smule over streken enn å gå rundt å være "kjerring" å "tenke sitt", da?
Jeg mener det er mye mer "ærlig". Kall det gjerne realt.
For meg blir det feil å gå rundt å skule på noen i stedet for å ta opp ting på en ordentlig måte.
Jeg er forsåvidt enig med deg i det. Samtidig føles det vanskelig å "ta opp" all verdens småsaker også. Jeg synes det er lettere å ta opp ting som virkelig er noe, enn ting som er prinsippsaker. Feks hadde jeg kjøpt meg lunch på bakern til 50-60 kr og jeg hadde kommet over at noen satt å spiste på det, så hadde overtrampen vært såpass tydelig at det hadde vært lettere å reagere enn for en bolle.
Problemet er at det finnes folk synes alt er greit så lenge andre ikke sier ifra, men de tåler ikke at andre sier i fra... Jeg kjenner noen slike folk og det er problematisk. Det er noe med at de ikke skjønner "prinsipper". De skjønner ikke at man reagerer på at noen tar noe uten å spørre, de synes du er kjip som ikke kan avgi en bolle en gang.
|