Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kakebilder

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-15, 08:51   #261
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakebilder

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Oioi, så lekre kaker.
Jeg har laget nøttekake med deilig sjokoladekrem over.

Det ser ut som om oppskriften mangler.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 10:53   #262
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har prøvd meg på makroner og mirakuløst nok ble de riktig vellykka! Sitron og sjokolade.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 10:55   #263
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De så gode ut.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 11:34   #264
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De så fine ut Retz!! Smakte bra og?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 12:09   #265
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

De ble, så langt jeg kan bedømme, perfekte; Sprø utenpå og herlig seige inne. Inne selve makronen altså, ikke fyllet. Og når vi snakker om fyll, den sitronkremen smakte himmelsk! Det var ganske mye igjen av den etter at jeg hadde fylt makronene, og jeg skyndet meg å gi den bort til den første som kom på besøk. Det får holde at jeg mesker meg med makroner om jeg ikke skal lepje i meg svære spiseskjeer med krem i tillegg.

Jeg pleier å være temmelig talentløs når det gjelder baking, så dette var en hyggelig overraskelse.

Gammel 28-01-15, 17:43   #266
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

De ble, så langt jeg kan bedømme, perfekte; Sprø utenpå og herlig seige inne. Inne selve makronen altså, ikke fyllet. Og når vi snakker om fyll, den sitronkremen smakte himmelsk! Det var ganske mye igjen av den etter at jeg hadde fylt makronene, og jeg skyndet meg å gi den bort til den første som kom på besøk. Det får holde at jeg mesker meg med makroner om jeg ikke skal lepje i meg svære spiseskjeer med krem i tillegg.

Jeg pleier å være temmelig talentløs når det gjelder baking, så dette var en hyggelig overraskelse.

Har du lyst til å sende over oppskriften på sjokoladevarianten?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 18:09   #267
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Har du lyst til å sende over oppskriften på sjokoladevarianten?

Jeg brukte denne fra tv-programmet Idas Fristelser.

Det lønner seg å kikke et par ganger på filmen, er en del tips å plukke opp der. Husk å skrive opp kakaopulver på oppskriften hvis du printer den ut! Det er glemt her. Skal siktes sammen med mandelmelet og melis. Du trenger ikke farge, de blir brune nok av kakaoen.

Jeg stekte makronene i 14 1/2 minutt. Tror steketiden varierer noe med smakstilsetningene for sitronmakronene trengte bare 13 minutter.

Lykke til!

Gammel 28-01-15, 19:11   #268
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Å herregud, Retz, de så gode ut!!

Gammel 28-01-15, 19:39   #269
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg brukte denne fra tv-programmet Idas Fristelser.

Det lønner seg å kikke et par ganger på filmen, er en del tips å plukke opp der. Husk å skrive opp kakaopulver på oppskriften hvis du printer den ut! Det er glemt her. Skal siktes sammen med mandelmelet og melis. Du trenger ikke farge, de blir brune nok av kakaoen.

Jeg stekte makronene i 14 1/2 minutt. Tror steketiden varierer noe med smakstilsetningene for sitronmakronene trengte bare 13 minutter.

Lykke til!

Jeg vil veldig gjerne ha oppskriften på den sitronkremen til de sitronmakronene hvis det er mulig...? Jeg har lett lenge etter det, og ikke klart å finne verken online eller i bøker jeg har. Har jeg rett og slett mistet mine google-evner tro?? Regner med at makronoppskriften(e) er rimelig standard? Sånn ca?

Gammel 28-01-15, 19:39   #270
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Ja, og de makronene ser sjukt gode ut! Glemte å si det.

Gammel 29-01-15, 06:54   #271
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Jeg vil veldig gjerne ha oppskriften på den sitronkremen til de sitronmakronene hvis det er mulig...? Jeg har lett lenge etter det, og ikke klart å finne verken online eller i bøker jeg har. Har jeg rett og slett mistet mine google-evner tro?? Regner med at makronoppskriften(e) er rimelig standard? Sånn ca?

Jeg bruker Idas oppskrift fra "Idas fristelser" som gikk på TV. Men obs obs når det gjelder sitronkremen; jeg fikk den ikke stiv nok da jeg fulgte oppskriften og måtte lage ny porsjon. Da høynet jeg temperaturen til 90-95 grader og lot blandingen koke 15-20 sekunder. Den kremen er farlig god!

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Ja, og de makronene ser sjukt gode ut! Glemte å si det.

Takker!

Gammel 04-02-15, 18:41   #272
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror ikke jeg la inn bildet av denne sjørøverskatt-kaken fra en tid tilbake. Lokket er smeltet sjokolade penslet på innsiden av en alufolie-trukket form i passende "kistelokkfasong" og -størrelse, og latt stivne i kjøleskapet. Og proppet full med passende smågodt.
Også er det Toro-lanpanne-bunn og god krem underst.

Idé herved videreformidlet også

Sist redigert av m^2 : 21-02-18 kl 18:13.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 18:43   #273
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wow! Fantastisk! Ungene mine ville elsket den!

Gammel 04-02-15, 18:57   #274
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Veldig kul!

Gammel 04-02-15, 20:10   #275
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Råkul skattekiste!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-15, 19:07   #276
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Standard

Key Lime Pie:

Gammel 08-02-15, 19:59   #277
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du oppskrift på den, Retz? Jeg har laget Key Lime Pie en gang, og det var veldig mislykket.

Gammel 08-02-15, 20:31   #278
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Har du oppskrift på den, Retz? Jeg har laget Key Lime Pie en gang, og det var veldig mislykket.

Jeg har brukt denne fra The Great British Bake Off. Hadde aldri smakt denne paien før, og den smakte helt greit, men synes ikke jeg fikk helt uttelling for all tida som gikk med til å lage den. Ble vellykket og god, men sjokoladekake i langpanne er godt det også. Du får prøve og vurdere etterpå.

Gammel 08-02-15, 20:33   #279
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor fikk du tak i key lime juice eller brukte du ikke det?

Gammel 08-02-15, 20:40   #280
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Jeg har bakt sitronmakroner for første gang i helgen. Ikke helt perfekt akkurat, men ikke så verst heller til å være første forsøk.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (332,2 KB, 41 visninger)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.