|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjemmelaget lasagne - beste oppskrift/tips?Jeg lager tomatsaus i gigaporsjoner en gang i blant og denne bruker jeg også i lasagne. Tomatsausen koker jeg av hermetiske tomater (bruker 10-12 bokser og diger kjele!), 6-8 friske tomater (delt i grove biter), 7-8 store gulrøtter, 2 paprika, 1 brokkoli, 1-2 løk, 1 hvitløk, litt selleri og eller hva jeg måtte ha av grønnsaksrester. Jeg kokte i går og da puttet jeg også i en ganske stor mengde grønnkål. Det smakte veldig bra. Jeg har også tomatpure og ca 1 dl god olivenolje og krydrer med pepper, salt, litt sukker og ellers hva jeg måtte ønske. Jeg lager den relativt nøytral i smaken og krydrer den heller til hver enkelt rett da denne sausen brukes på alt fra spaghetti bolognese til pizza, lasagne og veldig mye annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjemmelaget lasagne - beste oppskrift/tips?Jeg "jukser" med å lage hele sausgreiene i ett jafs. Tar en gryte som jeg steker karbonadedeig i sammen med fersk hvitløk, løk, og revet gulerot. Har så i tomatpure som får frese litt med før jeg har i knuste tomater. Tykner med enten maizenna eller hvetemel(sistnevnte må selvsagt koke lengre for å få bort smaken). Har i fløte og eller melk. Ja, og krydder og gjerne en fondcup også. Bruker gjerne krydder som salt, pepper, rosmarin, provencekrydder osv, smaker det til. Avrunder gjerne med litt sukker. Helt til slutt har jeg i litt ost som får smelte nedi uten at det koker(slår av plata).
![]() |
|
|