Sv: Bra 'dame'-serie på Netflix?
Opprinnelig lagt inn av Input, her.
For en nedlatende ting å si. Synes du virkelig det er greit å ha et samfunn der ting er definert som jente- og gutte-ting og barn i barnehagealder (!) er redde for å velge/like feil ting???
Beklager, men jeg kan ikke noe annet enn å bli skikkelig provosert.
noen: Jeg fikk en gang høre at jeg var en veldig fin kjæreste fordi jeg ikke var "typisk kvinne" i oppførsel og reaksjonsmåter..... 
Hmm. Var ikke meningen å være nedlatende, synes heller ikke jeg var det. Snakket heller ikke om jente/ gutte ting i barnehagen. Er veldig for' at både gutter og jenter skal få leke med. Velge leker utifra interessen sin, ikke farge el form. Altså små gutter som trasker rundt i kjole og høyhælte sko i bhg er helt greit. Selvfølgelig.
-jeg stilte et enkelt spørsmål som jeg regnet med at de fleste forstod var å bli tipset om en feelgood serie, myntet på damer. Altså lett underholdning, fine damer, fine klær, dyre vesker, sminke, litt intriger osv.. Og JA, Jeg kaller fremdeles dette for "damete"enten Noen og andre liker det eller ei
Jeg kan tilogmed fortelle at jeg også liker at det fremdeles er litt forskjell på menn og kvinner, synes det er helt greit at mannen min skifter dekk og olje på bilen, så kan jeg heller tørke støv av listene her inne. Synes ikke om menn med sminke, og synes at enkelte kvinner faktisk er ' guttejenter' ja!
Sier ikke at det er negativt, er glad for at vi er forskjellige. Men synes at jeg skal skal få lov til å synes det. Og mannen min liker ikke slike serier som jeg myntet til her. Heldigvis. Noen ting vil jeg ha for meg selv og jeg synes faktisk at dere er både hårsåre og litt sære som gidder henge dere opp i overskriften min. Get a life