Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?
Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.
Litt på siden, men jeg kom til å tenke på dette nå. Jeg er med ungene oppi skistadioen oppi bøgda på torsdager på skiskole. Mine to er såpass uerfarne (iallefall eldste trenger mye hjelp), så jeg bør gå på siden av han, og ikke med ski på beina, fordi at da er det ikke like mye hjelp i meg. Hvordan er det å gå på siden av skisporet, uten ski? Jeg går seff ikke oppi løypa. Nå på torsdag holdt vi oss nedpå "flata", og der gikk det fint, men jeg må nesten være med han litt mer rundt neste gang.
Jeg har hatt skilek for de aller minste (3-7 år), og da er det helt greit for foreldre å gå rundt på beina sammen med ungene. Men vi oppfordrer foreldrene til å ha på ski de også. Både for at de ikke skal tråkke i stykker løyper, men også for å kunne komme i gang på ski selv. (Pluss at ungene liker det godt.) Hvis du ikke fikser å hjelpe ham med ski på beina selv, er jo saken grei. Men det kan jo være greit å snakke med de som har det?