|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Fortynnet
|
Sv: Sånn side på fb der folk spør om skyss?Nei, nå snakker jeg ikke om sånne organiserte sider, men om selve aktiviteten som ikke er uvanlig blant ungdom i mer uorganisert form. Som for eksempel at de skriver på sin egen Facebookvegg at de kjører, sånn som Acsa skriver om. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Sånn side på fb der folk spør om skyss?Men ER slike facebooksider for pirattaxi å regne? Eller er det mer sånn "er det noen som skal fra stavanger til sandnes og har plass til en ekstra? Jeg spytter i noen kroner for bensin og trøbbel". Det finnes jo organiserte greier for transport av gjenstander (en nettside jeg har hørt reklame for på radio som jeg ikke husker navnet på) av typen "jeg skulle sendt en koffert fra oslo til kristiansand, kan noen ta den med?". Er ikke dette litt av samme greia? Nå vet jeg ikke noe om legailiteten av noen av scenarioene, bare så det er sagt altså...
|
|
|
|
#23 |
|
Fortynnet
|
Sv: Sånn side på fb der folk spør om skyss?Ellers så er det jo ikke sånn lenger når barna begynner å bli voksne, at en kan forlange tilgang til Facebookkontoen deres og sjekke hva de driver med på nett |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Sånn side på fb der folk spør om skyss?Det finnes mange forskjellige grader av dette, selvsagt, men f.eks. tjenesten Uber er en profesjonell aktør som utnytter et smutthull i loven gjennom å ikke ta offisielt betalt for å kjøre. Jeg kan ikke se at det er noe forskjell på det og å ha et firma som annonserer med at de har 20 driftige unge mennesker som liker å vaske, så bare ta kontakt for litt hjelp (også kan du betale dem noen kroner for bryet, men det legger ikke vi oss opp i, for det hadde vært organisert svart arbeidskraft).
|
|
|
#25 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Sånn side på fb der folk spør om skyss?Talluhla: Det er jo faktisk sånn at barnet ditt, og den unge voksne som bor under ditt tak har egen fri vilje. Og de kan ta dumme valg. Man kan anmelde dem, selvsagt, men jeg vet jeg aldri ville anmeldt barnet mitt for piratkjøring.
~Maybe it's time to heal~ Sist redigert av Kirsebær : 11-01-15 kl 13:10. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
By the Sea
|
Sv: Sånn side på fb der folk spør om skyss?Jeg har også lagt merke til det besynderlige i at pirattaxivirksomhet plutselig er åpent og helt ok så lenge det foregår gjennom FB.
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sånn side på fb der folk spør om skyss?Lokalt her har vi en gruppe som heter "Haikeren". Den blir brukt om noen skal ha fraktet noe fra a til b. Feks. Har du kjøpt noe en plass og må hente det så tar noen det med. Har du lånt IKEA -henger, så er det alltid noen som tar den med i retur. Barn som skal reise et stykke, så kan andre ta de med så du slipper og følge. Det er ikke snakk om noe økonomisk gevinst, man betaler bare faktiske utgifter, som det det koster å ta henger på ferge ol.
|
|
|
|
#29 |
|
Originala
|
Sv: Sånn side på fb der folk spør om skyss?
Jeg er på ingen måte forsvarer av pirattaxi, men jeg må tilstå at til en viss grad ser mellom fingrene når det gjelder enkelte kriminelle handlinger. Jeg håper selvsagt at mine barn ikke vil ta pirattaxi, ikke snike seg inn på utesteder med lånt legitimasjon, at de ikke skal drikke før de er 18, at de ikke skal prøve hasj. For eksempel. Men samtidig vet jeg jo hvor utbredt dette er, så jeg vel ikke akkurat bli veldig overrasket om noe av dette kommer meg for øret. Og bifalle det vil jeg ikke. Jeg vil sikkert komme med noen innvendinger også. Men tanken på anmeldelse hadde ikke steifet meg. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sånn side på fb der folk spør om skyss?Haha, skyss ja, ikke kyss! Det hadde jo vært veldig mye morsommere med en fb-side der folk spør om kyss. |
|
|
|
![]() |
|
|