Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Omsorgsfull forelder?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-07, 13:09   #41
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Omsorgsfull forelder?

Kjenner bare på en overveldende sinna og kanskje litt bitter følelse over at vi ikke har noen som gidder å steppe inn og gi barna våre en slik opplevelse jeg
Hvis vi skal savne barna, eller være fra hverandre må mannen eller jeg ta de med oss, og den andre bli hjemme. Det er liksom ikke helt det samme.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 13:13   #42
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Synes dere er hledige som har noen som tar med barna på ferie : sutrete og pre-menstruell:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 13:13   #43
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Kjenner bare på en overveldende sinna og kanskje litt bitter følelse over at vi ikke har noen som gidder å steppe inn og gi barna våre en slik opplevelse jeg
Hvis vi skal savne barna, eller være fra hverandre må mannen eller jeg ta de med oss, og den andre bli hjemme. Det er liksom ikke helt det samme.

Akkurat

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 13:23   #44
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

I det å ha omsorg for andre ligger det jo at man også tenker på dem om de ikke er til stede. Jeg syns det virker rart at foreldre virkelig ikke ofrer barna sine en tanke hvis de er borte fra ungene i 2 uker.

Å sende ungene med besteforeldre på tur er en ting, men at man ikke tenker på dem... det syns jeg vitner om lite omsorgsevne.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 13:25   #45
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg saknar lille A etter ein dag i barnehagen eg :enkel:. Men eg er heilt sikker på at det er 100 gongar værre for meg å vere vekk frå han enn for han å vere vekke frå meg.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 13:46   #46
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Slenger med på de andre i sutrekoret om å ha noen man kan sende barnet til. Vi har besteforeldre på begge sider, men av forskjellige årsaker vil vi ikke sende barna med/til dem. Eller, størstejenta kan, men hun vil ikke. Og det er ikke noe avlastning for oss å sende avgårde bare henne, så da blir det ikke heller.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 16:52   #47
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Slenger med på de andre i sutrekoret om å ha noen man kan sende barnet til. Vi har besteforeldre på begge sider, men av forskjellige årsaker vil vi ikke sende barna med/til dem. Eller, størstejenta kan, men hun vil ikke. Og det er ikke noe avlastning for oss å sende avgårde bare henne, så da blir det ikke heller.

Jeg kan også kun sende størstejenta avgårde, ingen sjangs for at noen av de andre hadde får lov til å bli med noen av besteforeldrene over lengre tid. Ting har endret seg siden eldste var lita. Det er ikke avlastning i å sende en 12 åring bort.

Nå har jeg aleneomsorgen for barna så jeg har fri når de er hos pappan. I år skal han ha de en uke på sommeren, det er første gang han har de utover vanlig samvær.

Gammel 30-05-07, 18:53   #48
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sist redigert av Eria : 29-10-08 kl 15:19.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 19:10   #49
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg saknar lille A etter ein dag i barnehagen eg :enkel:. Men eg er heilt sikker på at det er 100 gongar værre for meg å vere vekk frå han enn for han å vere vekke frå meg.

Jepp. Men samtidig er det godt å savne, og jeg ser absolutt at eldstemann på fire har godt av helgeturer til besteforeldre innimellom.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 19:16   #50
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes jo at det er bare positivt at barna kan være sammen med/ ha hyggelige opplevelser med andre enn foreldrene. Har klokketro på at det gir barna noe verdifullt og trygt. Dert være seg en tur på sirkus en ettermiddag eller en uke på ferie med besteforeldre.

For meg ville det føltes både rart og uvant hvis jeg skulle sende minstemann i vei med noen andre for en hel uke, men jeg skulle nok greie å la det positive aspektet ved det døyve savnet.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 20:39   #51
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Jeg har jo mye alenetid iom at jeg ikke bor sammen med faren. Er vel en dårlig mamma da ja, som har sluttet og grine når han drar og som i tillegg KOSER seg når han er borte.

Jaggu det verste jeg har hørt. Måtte ----- forby at du er uthvilt når avkommet kommer hjem igjen i tillegg

Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 20:45   #52
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skulle ønske besteforeldre tilbød seg å ta med Andungen på en ukes ferie, jeg. Og Knøtto også, når hun er ferdig med å henge i puppen.

Så kunne jeg rukket å savne dem etter noen dager, kanskje. Det hadde vi sikkert hatt godt av alle sammen.

Det lengste vi har vært borte fra Andungen er tre netter, da var vi på ferie da han var halvannet år.

Jeg kan ikke se at det har noe med omsorg som sådan å gjøre.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 21:05   #53
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jaggu det verste jeg har hørt. Måtte ----- forby at du er uthvilt når avkommet kommer hjem igjen i tillegg

At?

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 21:14   #54
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 21:39   #55
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syns det er flott at ungene har muligheten til å få gode opplevelser med andre enn oss foreldre. Jeg ønsker de god tur, klemmer og vinker blidt når de drar.Selvfølgelig tenker jeg på dem når de er bortreist. Vi snakker sammen i telefon også.

Sannsynligvis vil både de og jeg kjenne savn innimellom, men er ikke det bare bra da? Tror det kan være godt både for foreldre og barn å få muligheten til å savne hverandre av og til.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 22:14   #56
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Jeg har null problem med å sende størsta på ferie. Første gangen hun var borte i 14 dager ble det temmelig stille og jeg satt og venta på at hun skulle komme hjem igjen. Mine foreldre tar henne gjerne med på tur, men det er sjelden lengre enn en langhelg (men det handler om at de ikke får lengre fri fra fjøset).

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.