|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: Terror og frykten for represalier
Mener du at muslimer ikke er vant til kritikk i ikke-muslimske land? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
De er alt for vant til etnisk hets og alt for lite vant til kritikk mot islam.
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Ja, og nettopp derfor kan jeg skjønne at de syns begge deler blir vanskelig å håndtere. Mengden blir så massiv. Og jeg syns vi skal være mer gjennomtenkt i den saklige kritikken, også, enn vi trenger å være overfor grupper som ikke er like mye hetset.
|
|
|
#4 |
|
|
Ok, jeg synes da stadig vekk at jeg leser kronikker med kritikk av islam, eller ser debatter på TV eller lignende. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
This is normal!
|
Enig. Et eksempel er jo homofilisyn blitt diskutert og kritisert - på samme måte som innen kristendommen.
|
|
|
|
#6 |
|
Skrekkøgle
|
Når noen roper etter meg på Torgalmenningen om at jeg må fjerne hijaben fordi jeg nå bor i ett fritt land, og fordi hijab ikke passer inn her, ei heller burde brukes her i landet, fordi det er kvinneundertrykkende og bla bla, er det i alle fall ikke etnisk kritikk...
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Å rope det etter deg på gata er selvfølgelig hets. Men å skrive en saklig begrunnet kronikk om det samme er ikke det.
|
|
|
#8 |
|
This is normal!
|
Nettopp. Og kronikker som problematiserer hijab finner man flere av. Enda et eksempel på at islam diskuteres og kritiseres.
|
|
|
|
#9 |
|
Mother of Dragons
|
Hijab har ikke noe med islam å gjøre sånn egentlig, du kan ikke bruke det som bevis på at det foreligger trygg trykkefrihet på grunn av det så lenge man vet at feks Sataniske vers ikke hadde blitt publisert i dag.
|
|
|
#10 |
|
This is normal!
|
Nå må du begynne å lese hva jeg faktisk skriver, for ellers er det helt umulig å diskutere. Du har gjentatt flere ganger at islam ikke blir kritisert i media. Jeg kommer med eksempler på det motsatte. Det skjer i Norge jevnlig. Og det har vært fakkeltog pga. det som har skjedd mot homofile på Grønland. Man får kjøpt Sataniske vers i bokhandelen.
|
|
![]() |
|
|