Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Terror og frykten for represalier

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-15, 11:43   #9
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terror og frykten for represalier

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg så på sammenligningen som "dette er vel vi ganske enige om her at vi ikke liker og hadde blitt både støtt og krenket om vi hadde fått tapetsert livet vårt med, og vi forventer at vi blir respektert på dette".

IS/Al Quaida GJEMMER seg jo bare bak disse påståtte krenkelsene, som et håpløst grunnlag for å validere terror. Det er jo ikke riktig islam i det hele tatt. Problemet ligger der, ikke i at muslimer flest synes at det er ukult med avbildninger av Muhammed.

Det er jo ikke sånn at muslimer blir utsatt for Mohammedhets hele tiden. Det er jo faktisk absolutt _ingenting_ av det i saklig vestlig presse. Helt unaturlig lite. Fordi pressen er skremt til taushet.

Om jeg var muslim så hadde jeg ønsket mer kritikk velkomment, selv om jeg følelsesmessig ikke hadde likt det, fordi det er farlig og usunt for et samfunn å ikke ha full ytringsfrihet.

Jeg husker da Muhammedtegningene sist var oppe til debatt i forbindelse med Jyllandspostpubliseringen og da kom også Raja med den evige leksen "med ytringsfrihet kommer ytringsansvar" og at man ikke burde publisere. Heldigvis har han endret mening og mener nå at ytringsfrihet må være absolutt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:48.