Sv: Frisøren ...
Jeg er kjempeskeptisk til nye frisører og kjører som regel helt safe første gangen. Mitt inntrykk er at det er så UTROLIG mange dårlige frisører der ute, og spesielt drop-in på senter etc holder jeg meg langt unna! Og inntrykket blir ikke bedre når når du forteller om lærlinger etc.
Har hatt et par faste frisører gjennom tiden og det har vært SÅ deilig. Dessverre flyttet min siste rett etter jeg fikk barn, så de siste 3-4 åra har vært katastrofe.
For meg handler det om hvordan de klipper håret mitt. En standardklipp gir meg stritt hår som ligger kun rett ned - kort frisyre er da det samme som "guttesveis". Hos de gode frisørene så klipper de gjerne en halvtime til, også ligger håret akkrat der det skal - og en kort frisyre blir akkurat så jentete som den skal være. Før trodde jeg at jeg hadde håpløst hår - etter noen år med gode frisører har jeg skjønt at det ikke er håret mitt det er noe i veien med.... Men å finne en frisør som er flink er ikke lett! (spesielt ikke når man ikke har råd til å bruke tusenvis på frisør i måneden).
Hvis jeg opplever at klippen er dårlig går jeg ikke tilbake og klager nei. Jeg går til en annen frisør neste gang. Jeg tenker at vedkommende ikke kan - og da hjelper det ikke å klage....
|