|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Å leve mer miljøvennligJa, høner har jeg vurdert lenge! Utfordringen er når man er på ferie. Finnes det noen løsning for mat som porsjonerer ut for eller noe lignende? Hvor ofte må de ha tilsyn? |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Borte
|
Sv: Å leve mer miljøvennlig
Sånn er det dessverre.
|
|
|
#63 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#64 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har de vann også på automat som er til å stole på?
|
|
|
|
#67 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Å leve mer miljøvennligTa utgangspunkt i denne når du tenker avfall:
|
|
|
#68 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Å leve mer miljøvennligJeg vet ikke akkurat om det kan kalles ekstremt miljøvennlig, men når vi kjøper oss nye møbler, sportsutstyr eller større ting, så kaster vi sjelden det gamle vi hadde. Enten selger vi det på finn, gir bort på finn eller arver det videre til noen.
|
|
|
|
#69 |
|
Multitaskingmaniac
|
Fungerer den kompostbingen til mat også? Jeg har sett for meg at sånn varmkompost er best på vinteren. Men jeg har null peiling.
|
|
|
#70 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Å leve mer miljøvennligJeg synes for øvrig ikke Ap i regjering er det spor bedre en nåværende regjering. Faktisk klarer jeg ikke ta noe parti som ikke tar et klart og tydelig standpunkt mot oljeutvinning i nord seriøst rent miljømessig. Det gjenstår jo å se hva Ap lander på men historisk sett har de jo aldri prioritert miljø.
|
|
|
#72 |
|
Glamorøs
|
Jeg tenker at det er lite smart å ha holdningen om at vi er fucked uansett, så jeg bare driter i det. Selvsagt veier ikke søppelsortering opp for flyreiser, men man bør jo også gjøre noe med det man faktisk kan gjøre noe med. Lokal miljøpåvirkning er jo også noe.
|
|
|
#73 |
|
|
Yes. Og jeg synes det er superviktig at våre barn vokser opp med en miljøbevissthet generasjonene før ikke har hatt. Det skal ligge i ryggmargen at man tenker miljø. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
anglofil
Flyreiser står også for en relativ liten del av de globale utslippene så egentlig har jeg ikke så dårlig samvittighet for de heller. Mens daglig utslipp på norsk sokkel derimot gjør Norge til en versting når det gjelder utslipp per innbygger. Allikevel er fokuset og avgifter mot borgere som enkeltindivider. Jeg tror det er slike ting som skaper "distanse" hos de fleste til å ta miljøtrusselen på alvor. Alle vet at det må så ufattelig mye mer til, men ingen politikere er villige til å engang snakke om de store grepene som må til.
|
|
|
#75 |
|
anglofil
Sv: Å leve mer miljøvennligFor øvrig er det byttemarked på Sagene Samfunnshus førstkommende søndag som tidligere har vært fint for barn. (Mye leker som byttes!)
|
|
|
#76 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Å leve mer miljøvennligDet går jo an å ha flere tanker i hodet på én gang. Jeg vil tro at en som søppelsorterer og har et bevisst forhold til gjenbruk har større sannsynlighet for å trekke politikken i grønn retning og gjøre større miljøgrep også. Selv om det helt sikkert er en god del som er så fornøyd med seg selv når de har kjørt og levert glass at de ikke trenger å gjøre mer.
|
|
|
#77 |
|
Epikur
|
Ja, det er det den gjør! Den er helt lukket så den ikke tiltrekker skadedyr og komposterer (varmt) raskt.
|
|
|
#78 |
|
Rockesøster
|
Sv: Å leve mer miljøvennligJeg mener at vi lever ganske miljøvennlig, og vi kommer godt ut av det i miljøregnskapet. Det er selvfølgelig mange faktorer i bildet her, men at vi ikke er noen shoppere eller glad i å reise, samt at vi har brukt mye penger og tankevirksomhet på et energieffektivt hus med gjennomtenkte materialer som er best mulig for miljø/helse er nok det som slår bra ut for oss.
|
|
|
#79 |
|
This is normal!
|
Jeg heller til det siste. Jeg synes mange er veldig opptatt av søppelsortering (som har veldig liten effekt), men engasjementet stopper der. Andre ting, som gjør at man må velge bort ting som gjør livet mer spennende eller behagelig, lar man være, så lenge man putter glasset i riktig sorteringsbeholder.
|
|
|
|
#80 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Jeg tror du har rett i det. Det viktigste og mest effektive er å redusere avfall totalt sett. Bruke mindre, rett og slett. Det er det som har mest effekt. Hvis man reduserer forbruk og øker gjenbruk vil mengden som skal sorteres bli mye mindre. Det er ikke så innmari miljøvennling, verken lokalt eller globalt, å kjøre bil til småsamleren for å kaste et par glass. Men i forhold til materialgjennvinning er søppelsortering viktig.
|
![]() |
|
|