Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å leve mer miljøvennlig

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-15, 12:39   #61
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å leve mer miljøvennlig

Ja, høner har jeg vurdert lenge! Utfordringen er når man er på ferie. Finnes det noen løsning for mat som porsjonerer ut for eller noe lignende? Hvor ofte må de ha tilsyn?

Hva av matavfallet vårt kan de ikke spise?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 12:39   #62
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg er også enig i det Heilo skriver. Men jeg tror det ligger veldig langt unna at vi får politiske løsninger som monner. Hvilket parti (bortsett fra veldig små partier med det jeg anser som lite gjennomførbar politikk) tør å gå til valg på 20-dobling av flybillettpriser, høyere veiavgifter, skattlegging av parkeringsplasser på jobb og andre mer dramatiske virkemidler for å få ned forbruk og forurensing? Regjeringen vi har nå er mest opptatt av billigere campingvogner, båtmotorer og tilrettelegging for snøskuterkjøring.

Sånn er det dessverre.

Det er nesten ikke til å holde ut å tenke på at vi har et regjeringsparti som syns miljø er noe uviktig vi trenger å ta hensyn til. Blant alt som ikke er til å holde ut å tenke på ved nevnte parti.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 13:09   #63
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ja, høner har jeg vurdert lenge! Utfordringen er når man er på ferie. Finnes det noen løsning for mat som porsjonerer ut for eller noe lignende? Hvor ofte må de ha tilsyn?

Hva av matavfallet vårt kan de ikke spise?

Våre får alt. De har fôrautomat og kan i teorien være en helg alene. Hos oss er det mange andre dyr som ikke kan være helgen alene så det er jo alltid folk i nnom flere ganger hver dag.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 13:11   #64
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Våre får alt. De har fôrautomat og kan i teorien være en helg alene. Hos oss er det mange andre dyr som ikke kan være helgen alene så det er jo alltid folk i nnom flere ganger hver dag.

Har de vann også på automat som er til å stole på?

Gammel 06-01-15, 13:11   #65
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har el-sykkel.
Vinn-vinn, jeg får frisk luft, mosjon, bedre humør, bedre hud og mer overskudd.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 13:20   #66
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Har de vann også på automat som er til å stole på?

Jepp.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 13:23   #67
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ta utgangspunkt i denne når du tenker avfall:

Poenget er at så lite som mulig skal gå til deponering (altså siste reis). Pyramiden kan du lese mer om her: http://avfallspyramiden.no

Første punkt er å redusere mengden. Dvs lavere forbruk. Deretter skal man gjenbruke alt som kan gjenbrukes. Hva gjør du med gamle klær, sykler, hvitevarer etc. Neste steg er gjenvinning av materialer og deretter energiutnyttelse, her kommer kildesortering inn. Det har noe for seg.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 13:42   #68
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke akkurat om det kan kalles ekstremt miljøvennlig, men når vi kjøper oss nye møbler, sportsutstyr eller større ting, så kaster vi sjelden det gamle vi hadde. Enten selger vi det på finn, gir bort på finn eller arver det videre til noen.

I dag kommer en venninne av mannen min for å plukke ut tøy fra haugen av knertens fravokste klær. Resten gir vi til Fretex. Han sliter ut en del klær, men mye av det er jo fullt brukanes for et par brukere til. Jeg er veldig glad for at vi slipper å kaste det.

(Økonomen i meg er jo også glad i gjenbruk.)

Gammel 06-01-15, 13:49   #69
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg skal kjøpe og forbruke mindre. Punktum. Vi skal kjøpe minst mulig i 2015, vi skal låne, arve og arve vekk. De tingene vi kjøper skal være veloverveide og av en slik kvalitet at de varer.

Jeg skal kjøpe kompostbinge:

Lakk og fritid!

Jeg vurderer veldig sterkt å kjøpe høner for å få egg og bli kvitt en del husholdningsavfall.

Jeg skal ta tog i stedet for fly så langt det går. Jeg tar buss til jobb.

Fungerer den kompostbingen til mat også? Jeg har sett for meg at sånn varmkompost er best på vinteren. Men jeg har null peiling.

Høner skal vi få til våren! Vi må ha en egen hønetråd!

Gammel 06-01-15, 13:52   #70
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes for øvrig ikke Ap i regjering er det spor bedre en nåværende regjering. Faktisk klarer jeg ikke ta noe parti som ikke tar et klart og tydelig standpunkt mot oljeutvinning i nord seriøst rent miljømessig. Det gjenstår jo å se hva Ap lander på men historisk sett har de jo aldri prioritert miljø.

Jeg merker også at i forhold til motivasjon til egeninnsats på små bagatellmessige symbolsaker i hverdagen så påvirkes jeg av den heller dårlige innsatsen denne og forrige regjeringen fører for standard som virkelig ville ha utgjort en forskjell strukturelt og i det store bilde.

Det er jo bare et parti, MDG, som faktisk står for en politikk som ville stått for et totalt paradigmeskifte. Og nei, jeg stemmer ikke MDG og tror heller ikke deres løsning ville ha vært særlig bærekraftige i lengden.

Gammel 06-01-15, 13:58   #71
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Kan du ikke legge inn den lenken du ble så inspirert av her, MegaMie?

.

http://www.bt.no/btmagasinet/tendens...9RlGs.facebook

Gammel 06-01-15, 13:59   #72
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg har var faktisk mer opptatt av alle disse "små" tingene vi kan gjøre i hverdagen før en det jeg er nå. Det var etter at jeg leste om karbonavtrykk og hva som betyr noe og ikke. Og det er jo som nevnt de store tingene som utgjør en forskjell - privat forbruk ikke minst og bolig(er).

Det hjelper så lite å bo i liten leilighet sentralt, 1 barn, ingen bil og med god samvittighet for sortering, kortreist mat osv. når man flyr 10-15 ganger i året.

Jeg tenker at det er lite smart å ha holdningen om at vi er fucked uansett, så jeg bare driter i det. Selvsagt veier ikke søppelsortering opp for flyreiser, men man bør jo også gjøre noe med det man faktisk kan gjøre noe med. Lokal miljøpåvirkning er jo også noe.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 14:01   #73
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tenker at det er lite smart å ha holdningen om at vi er fucked uansett, så jeg bare driter i det. Selvsagt veier ikke søppelsortering opp for flyreiser, men man bør jo også gjøre noe med det man faktisk kan gjøre noe med. Lokal miljøpåvirkning er jo også noe.

Yes. Og jeg synes det er superviktig at våre barn vokser opp med en miljøbevissthet generasjonene før ikke har hatt. Det skal ligge i ryggmargen at man tenker miljø.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 14:09   #74
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Flyreiser står også for en relativ liten del av de globale utslippene så egentlig har jeg ikke så dårlig samvittighet for de heller. Mens daglig utslipp på norsk sokkel derimot gjør Norge til en versting når det gjelder utslipp per innbygger. Allikevel er fokuset og avgifter mot borgere som enkeltindivider. Jeg tror det er slike ting som skaper "distanse" hos de fleste til å ta miljøtrusselen på alvor. Alle vet at det må så ufattelig mye mer til, men ingen politikere er villige til å engang snakke om de store grepene som må til.

Selvfølgelig gjør jeg mitt i det daglige selv om jeg definitivt tror vi er fucked uansett. Og om noe motiverer så er det jo nettopp det at barnet mitt lærer at det er en selvfølge å kildesortere, gjenbruk bra osv. Bare de hverdagstingene hennes generasjon tar for gitt var jo helt fremmed i min barndom, så på mange måter har vi jo kommet et steg videre, om en lite.

Gammel 06-01-15, 14:13   #75
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

For øvrig er det byttemarked på Sagene Samfunnshus førstkommende søndag som tidligere har vært fint for barn. (Mye leker som byttes!)

http://klimafestivalen112.no/arrange...temarked-oslo/

Gammel 06-01-15, 14:27   #76
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går jo an å ha flere tanker i hodet på én gang. Jeg vil tro at en som søppelsorterer og har et bevisst forhold til gjenbruk har større sannsynlighet for å trekke politikken i grønn retning og gjøre større miljøgrep også. Selv om det helt sikkert er en god del som er så fornøyd med seg selv når de har kjørt og levert glass at de ikke trenger å gjøre mer.

Selv er jeg en litt desillusjonert miljøpragmatiker, dessverre.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 14:59   #77
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Fungerer den kompostbingen til mat også? Jeg har sett for meg at sånn varmkompost er best på vinteren. Men jeg har null peiling.

Høner skal vi få til våren! Vi må ha en egen hønetråd!

Ja, det er det den gjør! Den er helt lukket så den ikke tiltrekker skadedyr og komposterer (varmt) raskt.

Alle monner drar, selvsagt. Alle kan gjøre litt. Og det å mene at vi er fucked allikevel, så det spiller ingen rolle, er ikke spesielt hensiktsmessig eller ok mot kommende generasjoner.

Jeg håper vi kan få til noe sånt i nærmiljøet vårt: http://www.barekraftigeliv.no/

Gammel 06-01-15, 15:18   #78
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener at vi lever ganske miljøvennlig, og vi kommer godt ut av det i miljøregnskapet. Det er selvfølgelig mange faktorer i bildet her, men at vi ikke er noen shoppere eller glad i å reise, samt at vi har brukt mye penger og tankevirksomhet på et energieffektivt hus med gjennomtenkte materialer som er best mulig for miljø/helse er nok det som slår bra ut for oss.
Det som er negativt er at vi spiser for mye kjøtt, samt har en bil og 2 motorsykler som knapt er i bruk.

Gammel 06-01-15, 16:16   #79
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det går jo an å ha flere tanker i hodet på én gang. Jeg vil tro at en som søppelsorterer og har et bevisst forhold til gjenbruk har større sannsynlighet for å trekke politikken i grønn retning og gjøre større miljøgrep også. Selv om det helt sikkert er en god del som er så fornøyd med seg selv når de har kjørt og levert glass at de ikke trenger å gjøre mer.

Jeg heller til det siste. Jeg synes mange er veldig opptatt av søppelsortering (som har veldig liten effekt), men engasjementet stopper der. Andre ting, som gjør at man må velge bort ting som gjør livet mer spennende eller behagelig, lar man være, så lenge man putter glasset i riktig sorteringsbeholder.

Gammel 06-01-15, 16:44   #80
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg heller til det siste. Jeg synes mange er veldig opptatt av søppelsortering (som har veldig liten effekt), men engasjementet stopper der. Andre ting, som gjør at man må velge bort ting som gjør livet mer spennende eller behagelig, lar man være, så lenge man putter glasset i riktig sorteringsbeholder.

Jeg tror du har rett i det. Det viktigste og mest effektive er å redusere avfall totalt sett. Bruke mindre, rett og slett. Det er det som har mest effekt. Hvis man reduserer forbruk og øker gjenbruk vil mengden som skal sorteres bli mye mindre. Det er ikke så innmari miljøvennling, verken lokalt eller globalt, å kjøre bil til småsamleren for å kaste et par glass. Men i forhold til materialgjennvinning er søppelsortering viktig.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:43.