Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Kindle - den finner ikke det trådløse nettet vårt

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-14, 12:05   #21
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kindle - den finner ikke det trådløse nettet vårt

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er ikke vanskelig dersom du har passordet til ruteren. Logg deg inn og finn wireless settings, og så finner du channel og velger noe under 11. Velg save eller apply eller noe sånt og logg ut. Restart kindle igjen.

Nja, litt forsiktig skal man her være, ellers kan man risikere å ende opp med et trådløsnett som får langt dårligere ytelse og rekkevidde.

I utgangspunktet bør man bruke kanal 1, 6 eller 11. Velger man f.eks.

Bakgrunnen for dette er at man bruker et spenn på flere kanale og andre kanaler vil kunne gi potensielt flere trådløse nettverk samtidig. Bruker man f.eks. kanal 8 vil man ligge i frekvensområdet både til dem som bruker kanal 6 og dem som bruker kanal 11:


I USA bruker man ikke frekvensområdene over kanal 11, noe man gjør i Europa. Det er ikke noen regionale innstillinger på Kindle der man stiller inn hvilket land man er i? Hvis ikke dette påvirker noe i forhold til hva man kan aksessere av bøker e.l. er jo det den normale løsningen for å få rett frekvensområde for trådløst nettverk.

Endring av kanal skjer normalt sett i et webgrensesnitt for ruteren. Enkelte leverandører har også egne apper for konfigurasjon av ruteren. Det vanligste er at ruterkonfigurasjonen er tilgjengelig på en av disse følgende adressene:
http://192.168.0.1
http://192.168.1.1
http://10.0.0.1
http://10.0.0.138

IP-adresse for konfiogurasjon, samt brukernavn og passord hvis man aldri har endret det, framkommer av dokumentasjonen.

Enkelte bredbåndsleverandører har ruterkonfigurasjonen via "mine sider" på deres kundeservicesider. Se ellers denne saken: http://www.pcadvisor.co.uk/how-to/ne...wi-fi-channel/

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-14, 12:38   #22
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.289
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - den finner ikke det trådløse nettet vårt

Takk mrc. Jeg ser at Kindle faktisk finner svigers nettverk, så det er nok routeren jeg må se på. Gjør det når jeg kommer hjem, men vil nok trenge hakket mer teskje-forklaring. Jeg logger meg altså på en av de adressene på pc-en?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-14, 23:05   #23
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kindle - den finner ikke det trådløse nettet vårt

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Takk mrc. Jeg ser at Kindle faktisk finner svigers nettverk, så det er nok routeren jeg må se på. Gjør det når jeg kommer hjem, men vil nok trenge hakket mer teskje-forklaring. Jeg logger meg altså på en av de adressene på pc-en?

Ja, du åpner dem i nettleseren. Ofte hvis man ikke har gjort noen endringer, vil brukernavn og passord for å logge seg på gjerne være admin/admin eller admin/password.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no