Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva har du bakt i dag?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-14, 22:20   #1
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag?

Jeg tror jeg trenger Troikaoppskrift.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 17-12-14, 22:25   #2
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Har limt sammen pepperkakehus og pyntet sammen med minsten.

Gammel 17-12-14, 22:33   #3
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg tror jeg trenger Troikaoppskrift.

Selvsagt trenger du det!

Du trenger:
500 g marsipan (kjøpt eller selvlaget)
300 g Odense bløt nugat
1 pakke bringebærgelé
ca 300 g kokesjokolade eller overtrekkssjokolade

En form på ca 20 x 30 cm (jeg brukte en på 25 x 25).

Slik gjør du:
Kle formen med bakepapir. Kjevle ut marsipanen og legg i bunnen av formen. Smelt nugaten og hell over marsipanen. Sett i kjøleskapet for å stivne. Lag gele med halv mengde vann, og avkjøl (i kjøleskap) til den er helt kald og litt tyktflytende, men ikke stiv. Hell geleen over nugaten og sett kjølig til geleen er helt stivnet. Løft troikaen ut av formen, skjær i passende biter. Smelt sjokoladen og ha sjokoladetrekk på alle bitene. Oppbevares kjølig i tett boks, helst med matpapir mellom lagene.

Jeg er egentlig ikke så veldig glad i marsipan, og jeg er heller ikke veldig glad i kjevle, så jeg kjøpte rett og slett et sånt ferdig marsipanlokk fra Odense marsipan. Så kuttet jeg til en firkant som passet akkurat i formen min, og fikk et fint, tynt lag marsipan. Perfekt for min smak.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:01.