Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggingstråden 2014

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-14, 07:51   #801
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

I går kjøpte vi juletre , og i dag skal det bakes lussekatter. En uke til juleferie og halvveis i julekalenderen.

Gammel 14-12-14, 13:32   #802
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Alle planer endres nå for vi har omgangssyke i hus, med andre ord er vi i rute til jul. Godt det meste er gjort, men det blir ikke bakt mye dette året, gitt. Vi får klare oss uten.

Gammel 15-12-14, 11:54   #803
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

I går kveld fikk jeg plutselig en vag fornemmelse av at jeg ikke hadde sydd sammen lillesøsters julestrømpe. Jeg husker jeg broderte den ferdig i fjor, men siden hun var for liten til julestrømpe i fjor pakket jeg den vekk før jeg sydde den sammen. Så da ble det en liten leteaksjon rundt i huset før jeg fant den, og jeg husket rett, den var ikke sydd sammen. Så da har jeg et prosjekt til denne uka. Det er ikke avanserte greier da, bare klippe ut alle delene og prøve å forstå symaskinen jeg fikk fra svigermor (som jeg bruker kanskje én gang i året). Jeg har kjøpt inn alt de skal få i julestrømpen også, så det er klart. Alle tre har nå ulike broderte julestrømper med navn på, og dette er første år alle er i bruk.

Denne uken blir det litt vasking og baking. Pepperkaker venter jeg med til helgen og da blir guttene med.

I går brettet jeg kjempefine julestjerner av papirstrimler. Jeg har aldri gjort det før, men det var både superenkelt (storebror klarte det fint) og de ble veldig fine. Anbefales som juleverkstedaktivitet!

Julaften neste uke.

Og god bedring millact.

Gammel 15-12-14, 12:00   #804
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Usj. Godt dere har brente mandler da, millact - god bedring til heimen!

6 dager til vi stikker til Tenerife. Bare få på plass gaver til tantebarna nå, så er vi i mål. Ja, bortsett fra at jeg må kjøpe ribbe og diske opp til julemiddag på lørdag, for på søndag er det hadet til ruskevær og ribefett.

Gammel 15-12-14, 12:19   #805
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Takk! Hun er absolutt bedre i dag enn i går, så dette går bra.

Mamma lager kokosmakroner til meg as we speak, krumkaker skal jeg selv få laget når det nærmer seg litt mer. Så gjenstår i grunnen litt vasking og rydding bare og handle julemat. Sender de siste julekortene i ettermiddag, alle gaver er kjøpt, også ting til julestrømpene. Neste år skal jeg være enda tidligere ute!

Gammel 15-12-14, 12:25   #806
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Neste år skal jeg være enda tidligere ute!

Det skal jeg og. Absolutt.

(AKkurat det lover jeg meg selv hvert år, slår aldri til... )

Og god bedring - alltid kjipt med sykdom, men enda mer i en ellers veldig travel og sosial tid...

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 13:03   #807
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Det skal jeg og. Absolutt.

(AKkurat det lover jeg meg selv hvert år, slår aldri til... )

Og god bedring - alltid kjipt med sykdom, men enda mer i en ellers veldig travel og sosial tid...

I år har jeg vært tidlig ute, heldigvis.

Gammel 15-12-14, 13:10   #808
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Usj. Godt dere har brente mandler da, millact - god bedring til heimen!

6 dager til vi stikker til Tenerife. Bare få på plass gaver til tantebarna nå, så er vi i mål. Ja, bortsett fra at jeg må kjøpe ribbe og diske opp til julemiddag på lørdag, for på søndag er det hadet til ruskevær og ribefett.

God tur - høres fortreffelig ut. Ønsker meg så inderlig sol i ansiktet! I fjor var vi på Tenerife 1 uke i romjula og det var så fint!

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 21:45   #809
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg gleder meg aller mest til å dra på hytta i romjulen og få litt ferie. Dette har vært et HARDT semester her i heimen.... skal bli dig å slippe leksemas og tidspunkter i hytt og pine. Sove, sløve, spille spill og kort og gå turer på stranden i blåsten.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 22:34   #810
millact

Standard

Siste rest av julekort sendt i dag. Fikk til og med handlet noe mat.

Gammel 16-12-14, 22:38   #811
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble ferdig med alle gaver i helga. Maten er nesten i boks. Nå kan igrunn bare fredagen komme, for da er det ferie for vår del.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 08:51   #812
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi kjøpte noen klær til Storebror da vi var i San Franscisco. De så store nok ut i butikken, men før jeg pakket dem inn i går målte jeg opp mot en genser. Ser da at de er flere cm kortere på ermene og litt kortere i kroppen.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 10:08   #813
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Gavene vi kjøpte til poden fra bestefar er pakket inn. Juletre til podens rom er kjøpt inn, begge blir pyntet i helga.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 11:22   #814
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Før jeg la meg igår fikk jeg pakket inn de to siste gavene. Flesteparten av julekortene og siste pakkene ble også sendt igår. Noen julekort gjenstår, jeg må få gjort det idag. Nå holder jeg på å lage pepperkaketog, delene står iallfall i ovnen. Har aldri forsøkt meg på dette før så litt spent. Jeg bruker å være en kløne med praktiske ting som montering av dette her men vi får se. Ungene skal liksom være med å pynte har jeg hørt men egentlig har jeg lyst til å gjøre alt selv.

Gammel 17-12-14, 12:00   #815
Annki
Englemamma

Annki sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Nå er de siste julekortene sendt, alle julegavene er kjøpt (noen mangler innpakning), ribbe og pinnekjøtt er i hus.
Nå mangler bare litt vask og pyntingm litt baking hvis jeg rekker og handling av det siste av mat og husholdningartikler før jul.

Regner med at jeg tar handlingen på fredag, siden vi får julegaven fra jobben på torsdag. Det er vanligvis en stor eske med div. mat, godt pålegg, godis osv, så da kjøper jeg bare inn det som mangler der!

Gammel 17-12-14, 12:46   #816
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I dag har jeg vært på helsekosten og handlet ingredienser til å bake sukkerfritt til julen og juleavslutningen på skolen. Det blir spennende. Og jeg har laget risengrynsgrøt på havremelk som ble kjempegod. Og jeg har handlet inn rispapier til å lage ferske vårruller, deilig med noe fresht i blant all den feite julematen.

På lørdag skal vi pynte treet, på søndag skal vi ha juleverksted med familien, og fra mandag av skal vi bare kose oss. Har bestemnt meg for å nyte nuet i år og ta det mye mer med ro enn jeg pleier.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 14:33   #817
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har handlet inn mat til julaften og kjøpt de siste julegavene.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 14:43   #818
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Her er julen i hus som den bruker: omgangssyke. Jeg skulle gjøre så mye denne uka, men i stedet er jeg hjemme på andre dagen og skal være hjemme i morgen også. 2 av 3 nede for telling - minien begynte på lørdag. Seiglivede greier. Jeg er kvalm på tredje dagen nå. Utrolig pyton. Ingen av oss spyr, heldigvis. Jeg kan takle mye omgangssyke så lenge ingen spyr. :P

Har fått juletre levert på døra, en snill FP-er handler juletrestæsj for meg og jeg benytter syketiden til å strikke julegaver. Eventuelle basselusker har dødd innen mottaker skal pakke opp uansett.

Gammel 17-12-14, 21:23   #819
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Annki, her.

Regner med at jeg tar handlingen på fredag, siden vi får julegaven fra jobben på torsdag. Det er vanligvis en stor eske med div. mat, godt pålegg, godis osv, så da kjøper jeg bare inn det som mangler der!

Det har jeg fått i dag, mateske fra jobben. Henger igjen fra den tiden vi var Orklaeid, så den var fylt med Orklaprodukter, masse godt.

Gammel 17-12-14, 21:24   #820
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Her er julen i hus som den bruker: omgangssyke. Jeg skulle gjøre så mye denne uka, men i stedet er jeg hjemme på andre dagen og skal være hjemme i morgen også. 2 av 3 nede for telling - minien begynte på lørdag. Seiglivede greier. Jeg er kvalm på tredje dagen nå. Utrolig pyton. Ingen av oss spyr, heldigvis. Jeg kan takle mye omgangssyke så lenge ingen spyr. :P

Har fått juletre levert på døra, en snill FP-er handler juletrestæsj for meg og jeg benytter syketiden til å strikke julegaver. Eventuelle basselusker har dødd innen mottaker skal pakke opp uansett.

God bedring! Vi har hatt det i hus vi og i forrige uke og denne.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:13.