Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-14, 13:01   #1
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Min rase, Bichon Havanais høres fin ut for dere, Blåbær - hvis dere klipper den. Vår tispe veier 5 kg, elsker turer man klarer seg fint med en liten tisserunde i hagen, den røyter ikke og er allergivennlig, men slik pels krever ofte litt stell - men det kan bli til et minimum hvis den klippes. Hun er søt og snill og morsom og det er en ganske lett rase å oppdra.

Se bilder her: https://www.google.no/search?q=bicho...vid=1544531401

Etter denne tråden så står den på 1. plass pøbelsara! Må undersøke litt om det er noen som klipper her på landet kanskje. Tror du denne rasen kan gå sammen med en 11 år gammel hunkatt?

Gammel 12-12-14, 16:22   #2
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Vi har snakket huns hele uken her nå. Storebror er også med på laget. Mannen kommer til å bli litt oppgitt når han kommer hjem.
Jeg var nemlig på hans lag før han reiste ( dog ikke i hjertet).

Gammel 13-12-14, 10:03   #3
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Mannen var ikke så negative som jeg trodde. Særlig siden minsten er så opptatt av hunder, og har vert det i flere år. Også har vel jeg alltid sagt at når jeg får lyst på en baby til så skal vi få hund. Han har nok mer lyst på hund enn baby.

Ett par praktiske ting som må diskuteres først (bla. mulighet for pass og planer i forhold til katta), men det ser positivt ut.

Noen som har tips til gode oppdrettere av Bichon Havanaise? Timing på overtakelse er litt viktig for oss. Vi vil ha mest mulig tid hjemme med en valp i løpet av skoleferien.

Gammel 15-12-14, 12:39   #4
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Vert i kontakt med en Havanaise-oppdretter nå. Hunden vil være aleine hjemme 3-5 timer tre dager i uken, og tror hun mente det var litt for mye for denne rasen?

Dere som har Havanaise; hva mener dere?

Gammel 15-12-14, 13:06   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tror jeg går helt bra! Vår var ofte hjemme 8 timer, 5 dager i uken.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 18:21   #6
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har også en liten hund, Lhasa Apso, og han er kjemperolig. Han var rolig fra første dag vi hentet han og ble fort vant til å være litt alene.
Vi hentet han på en fredag så var det pinse og fri mandagen. Etter det var han alene fra rundt 8.30 og så dro jeg hjem i lunchen og slapp han ut og satt hos han en halvtimes tid. Så kom storebror hjem 13.30.
3 ukers tid etter var det sommerferie og han hadde selskap med eldstemann hjemme.

Gammel 16-12-14, 00:22   #7
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Vert i kontakt med en Havanaise-oppdretter nå. Hunden vil være aleine hjemme 3-5 timer tre dager i uken, og tror hun mente det var litt for mye for denne rasen?

Har ikke hatt Havanaise selv, men uansett så tror jeg det der er bare tull. Jeg har forelsket meg helt i naboen sin Havanaise og kjenner flere som har rasen. Alle jobber vanlig full stilling, men har barn som kommer hjem litt tidligere. Så de er vel hjemme alene ca 6 timer hver dag. Har ikke hørt at noen av de har problemer.

Det er en utrolig flott rase. Hadde Dverg Schnauzer selv. Har alltid sagt at dersom jeg noen gang skal ha ny hund så vil jeg komme til å gå for samme rase. Etter å ha blitt kjent med flere Havanaiser (Havanesere?) så er jeg jammen ikke sikker på det lenger. Havanaise har Det et utrolig flott lynne og den er utrolig oppvakt, lett trent og leken.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 10:07   #8
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Nå har jeg ikke den rasen, men en annen liten miniatyr hund. Hun må innimellom være noen timer alene når jeg er på trening o.l. Så jeg syns ikke 3-5 timer hørtes mye ut. Luftes godt før man drar fra dem og god tur når man kommer hjem og selvsagt øves opp litt å litt.

Lykke til med hund.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:41.