Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hjelper rynkekremer?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-07, 23:34   #16
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelper rynkekremer?

Det eneste som hjelper mot rynker (da snakker jeg ikke om tørrhetslinjer) sies å være a vitamin syre. Jmf Doktor Fyrand ved Rikshospitalet.
A vitamin syre er ikke det samme som a vitamin krem. I Norge heter den Aberela og fåes kun på resept.

Det som er aberet med Aberela er at i en overgangsperiode vil huden bli sår, flassete og rød, og til og med føles litt tørr ut. Dette er fordi huden holder på å venne seg til den.
I tillegg MÅ man bruke en god fuktighetskrem over, samt solkrem med høy solfaktor (selv i regnvær).
Dette fordi huden blir lysømfintlig og det skal ikke mye til å bli brent.
Du kan heller IKKE bruke peeling produkter sammen med a vitamin syre.

A vitaminsyre må brukes jevnlig og over flere år for å virke. Stimulerer kollagen produksjonen som avtar når vi blir eldre. Kan IKKE brukes av gravide og ammende.
Smøres kun i ansiktet - ikke hals eller øyeregion.

Kanskje det er denne du mente Pelen?

Kan i forbifarten nevne at jeg har brukt dette i to år, med opphold i svangerskapet. Smører meg bare med selvbrunings om sommeren jeg slik at jeg ikke er blåhvit.

I tillegg til denne bruker jeg øyenkremen Siax hepta som skal ha en avslappende virkning på muskulaturen rundt øynene, og denne har også leger gått god for.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:24.