Sv: Forslag til enkel vegetarmat i barnebursdag?
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Tenker du sånn om voksne gjester du inviterer også? At hvis du på forhånd vet at vedkommende ikke liker noe, så vil du ikke tilrettelegge for at de skal ha det hyggelig?
Nå skal det sies at vi som regel serverer tapas når vi inviterer så mange voksengjester på en gang. Men ja, jeg behandler mine voksne gjester sånn også. Jeg lager ikke alles favorittrett fordi jeg har invitert dem på besøk (satt på spissen). På juleaften serverer vi pinnekjøtt selv om jeg meget vel er klar over at onkelen min ikke er noen fan av det. Jeg er ikke av typen som står og steker ribbe i tillegg.
Vi stod i en bursdag en gang med både pølser og fiskepinner og ble nødt til å smøre brødskiver med svært spesifikt pålegg, og da kjente jeg at jeg fikk "liker ikke" skikkelig på tvers i halsen. Når du har stua full av litt for mange unger, så har du nok å gjøre i utgangspunktet.
Jeg har en ekstremkresen sønn selv, og er nødt til forhøre oss om hva de skal spise før vi sender ham i bursdag (han spiser pølse da). Hvis de skal ha noe han ikke liker, så sørger vi for at han ikke er sulten når han ankommer og så får han spise det lille han klarer. Og han har veldig klar beskjed om å ikke klage (vi fulgte også i bursdager en del lenger enn normalen).