Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Å gi bort brukte leker/klær i julegave til "fattige" barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-14, 09:17   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gi bort brukte leker/klær i julegave til "fattige" barn

Jeg var ett av de barna som var "fattige" da jeg vokste opp. Vi hadde ofte ikke nok mat, alle klær var arvet og jeg husker vintrene som kalde og jævlige fordi jeg ikke hadde nok klær. I 5. klasse stjal jeg vinterjakken til mammaen min, den var sikkert minst 15 år gammel og veldig mye for stor, men den var i det minste varm. Julegaver var noe vi fikk en sjelden gang, jeg tror jeg kan huske 3-4 julegaver jeg fikk som barn.

Jeg er veldig positiv til gjenbruk og mitt barn har stort sett bare arveklær. Samtidig er jeg mer takknemlig enn jeg kan beskrive med ord for at jeg har klart å gi ham noe annet enn det foreldrene mine klarte å gi meg; mitt barn kan få den fine vinterdressen med stjerner på som han ønsker seg over alt i verden. Og han kan få noe han ønsker seg til både jul og bursdag, selv om han likevel er veldig langt unna å få på samme nivå som de fleste andre norske barn på hans alder.

Jeg forstår veldig godt motivasjonen for å ikke gi brukte ting, for jeg synes også det er en enorm forskjell på arv til "hverdags" og arv til gaver. Jeg synes også det er innmari kjipt gjort at de som aldri får noe nytt, skal være "ansvarlige" for samvittigheten til de som har i overflod.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:00.