Sv: 4 av 13 barn på avdelingen ble ikke invitert i bursdag
Opprinnelig lagt inn av Myria, her.
Forskjellen ligger vel litt i at det ikke går an å trylle fram penger man bare ikke har, mens de aller fleste kan, om de vil, omrokkere litt for å få til en hjemmebursdag. Det er jo ikke akkurat snakk om timevis med planlegging i forkant.
Det går ikke an å akkurat trylle frem energi og overskudd, plass og kreativitet, heller. Så hva som er lavterskel, høyterskel eller status, tror jeg avhenger mest av oss selv. Jeg synes det er relativt navnlebeskuende å ikke ha forståelse for at det er annet enn penger som kan sette grenser for hvordan en bursdag kan feires.
Når Candy forteller om store villahager og sommerbursdager, blir jeg helt grønn av misunnelse, her jeg sitter med en skråtomt i et boligfelt fra 1974. Når venninnen min kjører tapasbursdag og har laget mat i, føler jeg at jeg kommer til kort...
Jeg har i grunn bare en kjepphest, det er å inkludere alle. Det skal aldri være for liten plass eller for dyrt til at alle kan med.