Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/
Opprinnelig lagt inn av Magica, her.
Droningen: jeg er ikke uenig - det fins vel neppe noe fasitsvar her. Men i akkurat dette tilfellet her så blir jo faktisk MINE bilder brukt som utgangspunkt i mobbingen for å nå min sønn. Og jeg nekter å la min nettbruk bli diktert av anonyme 11-åringer som skriver hatefulle meldinger om at vi er så stygge at vi bør ta selvmord etc. Jeg velger å tro at verden er et bedre sted og at vi må få tatt tak i slik oppførsel i stedet for å begrense oss selv så lenge vi oppfører oss normalt på nettet.
Ja den ser jeg så absolutt.
Jeg tenkte mer på den biten med at 'alle er der'- og at å innprente nettvett hjemme, nødvendigvis ikke holder som strategi. Så lenge de er barn og ferdes blant folk med 'uferdige hjerner', så vil sosiale medier være et minefelt. Jo mer de eksponeres, jo større er sjansen for negative tilbakemeldinger, misbruk av bilder, ja generelt at noen er oppmerksomme på dem. Vi har ingenting delt offentlig på ungene generelt, og vi bruker sosiale medier mye.
Derfor kommer vi også til å begrense det meste så lenge vi klarer faktisk. Bevisste kjipinger. Lengre enn de foreslåtte aldersgrenser også. Facebook har vi snakket om kan være aktuelt på ungdomsskolen da det kan brukes som samarbeidsverktøy/beskjeder. Mens instagram og deling av youtubeklipp f.eks. ikke er noe de trenger.
|