|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker du skillepinne?forran og bak, helt etter behov, dvs, bak om der er noen bak meg i kø, og forran om det trengs for å makrere skille. Helt avhengig av hvilken butikk jeg handler på og til hvilken tid, om det er nødvendig.
![]() |
#63 |
Klar
|
![]() Sv: Bruker du skillepinne?
Jeg er ikke spesielt ekstrovert, men jeg syns likevel det ofte er helt naturlig å smalltalke i kassakøa. Gitt at JEG initierer det, det er vel ikke alltid jeg er så pratsom når andre smalltalker meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2014
Hvor: Vestlandet
![]() |
![]() Sv: Bruker du skillepinne?Bare forran varene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Pauset
|
![]() Sv: Bruker du skillepinne?Jøye meg. Den artikkelen syntes jeg var skikkelig overanalyserende. Jeg legger pinnen foran mine varer om jeg ser det nødvendig, men det er slettes ikke alltid. Derfor legger jeg den heller ikke bak varene mine. Den bak vet om det er nødvendig. Kanskje mine varer allerede er igjennom kassen før vedkomne rekker legge på sine? |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Bruker du skillepinne?Legger alltid skillepinne foran og bak. Ren høflighet og fullstendig selvsagt for meg. Men nå børster jeg brødskjærermaskinen både før jeg bruker den og etter. Holder døren åpen for de som kommer rett bak meg, og takker høflig hvis noen gjør det samme for meg. Jeg smiler til andre, også av høflighet. Nordmenn er generelt dårlig på normal høflighet synes jeg. Pinlig dårlig egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
maler
|
![]() Sv: Bruker du skillepinne?Det er en ting som slår meg - når man legger pinne både foran og bak - er ikke det et tegn på at man bryter konvensjonene i en av endene?
![]() |
#69 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Alle som kommer rett bak trenger pinne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bruker du skillepinne?Jeg legger foran mine varer om det trengs, men har aldri tenkt på å legge bak. Men etter denne tråden så kommer jeg garantert til å gjøre det. :lar meg påvirke, ja:
![]() |
![]() |
#71 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker du skillepinne?Jeg legger foran og gjerne bak også. Jeg oppfatter som oftest at den bak meg i køa faktisk setter pris på det. Jeg kan uansett ikke greie å skjønne at noen greier å irritere seg over at det enten blir gjort eller ikke gjort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Signerer alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Bruker du skillepinne?På min Ica i går la alle skillepinne både foran og bak. I en ganske lang kø hvor alle hadde relativt få varer lå det til enhver tid 4-5 menneskers varer på båndet. Med skillepinnene så slaåå vedkommende i kassa å holde styr på hvem som eide hva, og alt gikk smooth og effektivt.
![]() |
#74 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Bruker du skillepinne?Men problemet oppstår primært hvis den ene av gruppene påkaller seg å ha fasit på sannheten, og tillater seg å bli fornærmet hvis noen gjør det annerledes enn dem og definerer det som uhøflig. Jeg må med hånden på hjertet si at jeg ikke på noen måte trenger at andre gjør det for meg, på samme måte som jeg ikke trenger at noen drar ut stolen for meg når jeg setter meg. Det gjør ikke et fnugg av forskjell for meg i 99,99 % av tilfellene (mens det irriterer meg intenst hvis de ikke går ned og TAR MED SEG VOGNEN så jeg får plass). Det er jo ekstremt lett å få tak i den pinnen hvis forrige kunde bare FLØTTER SEG.
![]() |
#75 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Bruker du skillepinne?Jeg bruker det. Både foran, bak og på sidene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Glamorøs
|
Høflighet handler jo svært sjeldent om hva man trenger, da. Du virker veldig engasjert i dette?
![]() |
#77 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Bruker du skillepinne?Sånn bortsett fra at jeg hele tiden leser overskriften som "bruker du slikkepinne" så ja, jeg bruker skillepinne - iallfall ganske ofte, både foran og bak. Synes det er hyggelig å gjøre klart for neste, anser det som høflig.
![]() |
#78 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Bruker du skillepinne?Enig med Tallulah. Høflighet handler ikke om hva man trenger, og utgjør kanskje ingen praktisk forskjell, men det er smøring i maskineriet og gjør omgang med andre mennesker enklere og betydelig hyggeligere.
![]() |
#79 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Bruker du skillepinne?Jeg bruker det, og legger den alltid foran, for at ikke folk skal oppleve mine varer som invaderende i deres haug. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() |
|
|