Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-14, 10:18   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Absolutt, ille ille ILLE. Men jeg ser ikke helt hva det har å gjøre med Miley og Nicki? Eller snakker vi om hvem som er "verst"?

Neida, man kan fint reagere på begge. Men min oppfatning er at svært få reagerer på sistnevnte i det hele tatt, eller har samtaler med ungene sine om det. Når så du sist et innlegg på forum som omtalte om sangteksten til et rockeband eller en rapgruppe var OK fordi de diskriminerte kvinner? Jeg kan love deg at det ikke er like ofte som når en kvinnelig artist får kritikk for å spille på sex.

Jeg har hørt mer kritikk av sangtekstene til kvinner, enn til menn. Jeg hører oftere at man reagerer på at ungene (kanskje speiselt døtrene) synger på tekster av f.eks. nevnte Nicky Minaj, men Ølbriller er ok. Jeg ønsker meg en like overveldende kritikk av mannlige valg i popkultur som den kvinner blir utsatt for.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 10:20   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Er det "Cry me a river" du tenker på Tally? Jeg har aldri tenkt over innholdet i videoen, men du har jo helt rett ser jeg nå :åpenbaring:. Den er jo supercreepy.

Jupp, og kvinnen i videoen skal forestille Britney Spears.

Annet eksempel: På NRK P3 så har man ofte latt være å spille ragga-artister på grunn av beskrivelser av vold mot homofile menn i sangene, men man har aldri tatt samme standpunkt mot tekster som beskriver det samme om kvinner.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 10:23   #3
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Neida, man kan fint reagere på begge. Men min oppfatning er at svært få reagerer på sistnevnte i det hele tatt, eller har samtaler med ungene sine om det. Når så du sist et innlegg på forum som omtalte om sangteksten til et rockeband eller en rapgruppe var OK fordi de diskriminerte kvinner? Jeg kan love deg at det ikke er like ofte som når en kvinnelig artist får kritikk for å spille på sex.

Jeg har hørt mer kritikk av sangtekstene til kvinner, enn til menn. Jeg hører oftere at man reagerer på at ungene (kanskje speiselt døtrene) synger på tekster av f.eks. nevnte Nicky Minaj, men Ølbriller er ok. Jeg ønsker meg en like overveldende kritikk av mannlige valg i popkultur som den kvinner blir utsatt for.

Ja, den ser jeg absolutt og eksemplet ditt er veldig godt.

Gammel 19-11-14, 10:25   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Når så du sist et innlegg på forum som omtalte om sangteksten til et rockeband eller en rapgruppe var OK fordi de diskriminerte kvinner? Jeg kan love deg at det ikke er like ofte som når en kvinnelig artist får kritikk for å spille på sex.

Dette er jeg så enig i! Og det blir ekstra ille når den kvinnelige artisten kritiseres med ord som "slutty" - i stedet for at man retter kritikken mot en bransje som krever (eller i alle fall forventer) at kvinnelige artister skal fremstille seg selv som seksuelt tilgjengelige.

Gammel 19-11-14, 10:26   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det minner meg om hvor irritert jeg blir over hvor mye spalteplass med mer eller mindre hellig indignasjon som brukes på tenåringsjenter som publiserer bilder av seg selv med trutmunn (eller blogger om klær og sminke, for den del) i forhold til hvor mye som brukes på unge og eldre menn som trakasserer kvinner på nettet. Ser man samlet på det, er det åpenbart at samfunnet reagerer mye mer negativt på at jenter er seksuelle enn på at gutter er aggressive. Og det er da ganske hårreisende?

Gammel 19-11-14, 10:28   #6
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det minner meg om hvor irritert jeg blir over hvor mye spalteplass med mer eller mindre hellig indignasjon som brukes på tenåringsjenter som publiserer bilder av seg selv med trutmunn (eller blogger om klær og sminke, for den del) i forhold til hvor mye som brukes på unge og eldre menn som trakasserer kvinner på nettet. Ser man samlet på det, er det åpenbart at samfunnet reagerer mye mer negativt på at jenter er seksuelle enn på at gutter er aggressive. Og det er da ganske hårreisende?

Ja, det er ganske så hårreisende. Og fenomenet "unge sinte menn" er bekymringsfullt og vies svært lite oppmerksomhet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:49.