Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggingstråden 2014

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-14, 10:07   #601
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg har forresten fått laget henne en bakebok i julegave. Det er en fotobok med bilder samlet fra hun var liten til nå i høst, der hun står i bakinga. Men boken inneholder også alle hennes favorittoppskrifter (som ellers er på diverse ark eller på nettet), samt en del oppskrifter fra Mo der jeg kommer fra, og oppskrifter fra gammeltante, oldemor, farmor og mormor. Så har hun sin egen versjon av alt dette, krydret med bilder fra baking opp gjennom tidene.

For en fantastisk gave!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 10:20   #602
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Kjempefin gave ja!

Gammel 14-11-14, 10:58   #603
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg kan i allefall varmt anbefale optimalprint.no. Mange forskjellige kort å velge mellom, levering på få dager og kortene har alltid blitt fine.

Det er der jeg har bestilt fra nå, så da satser jeg på at de holder hva de lover.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 12:57   #604
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

40 gaver skal ordnes, 10 er klare. Mye hjemmestrikket, luer,kjole, kofte ect. Lista og planen er klar, så jeg strikker så mye jeg kan.

Gammel 14-11-14, 12:57   #605
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det var en flott gave, Dronningen!
Jeg slipper heller omtrent ikke til på kjøkkenet når det skal bakes. 12-åringen har fullstendig bakedilla

Gammel 14-11-14, 13:14   #606
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Det er der jeg har bestilt fra nå, så da satser jeg på at de holder hva de lover.

Og de kom i dag - flotte bilder og farger!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 13:18   #607
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ny adventsstake til det store karnappvinduet.

Gammel 14-11-14, 13:42   #608
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hahaha, dere er gale. Men koselig gale!

Lurer bare på det ikke er en tidsfrist for å bytte gaver? Dere som kjøper gaver i så god tid... det blir ikke et problem?
Bare 2 gaver innkjøpt her.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 13:48   #609
Plingo
Erfaren

Medlem siden: Aug 2010
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ny adventsstake til det store karnappvinduet.

Denne var utrolig fiiiin! Skulle til å spørre hvor den var fra, men ser det nå som jeg quotet. Clas Ohlson.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 13:51   #610
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Plingo, her.

Denne var utrolig fiiiin! Skulle til å spørre hvor den var fra, men ser det nå som jeg quotet. Clas Ohlson.

Jepp! Jeg har lett og lett i alt som finnes av lampebutikker og interiørbutikker, uten å finne en adventsstake jeg har falt for. Men på Clas Ohlson!

Gammel 14-11-14, 15:34   #611
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Og de kom i dag - flotte bilder og farger!

Så fint! Vi blir alltid fornøyde med dem og har brukt dem til julekort i alle år.

Niobe: Den var fin! Jeg liker ikke disse typiske syvarmede stakene alle har i vinduet, men denne likte jeg. Vi har bare julestjerne med lys i vinduet, enn så ukristne vi er.

Gammel 14-11-14, 15:38   #612
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Lurer bare på det ikke er en tidsfrist for å bytte gaver? Dere som kjøper gaver i så god tid... det blir ikke et problem?

Jeg opplever at de butikkene som opererer med byttekort gir frist til etter nyttår for bytting uansett om den vanlige fristen bare er et par uker, antageligvis fordi de skjønner at gaver kjøpt i november/desember stort sett er julegaver. Helt ordinære ting som bøker, Lego og annet som alle butikker i riktig kategori har inne uansett tid på året har jeg aldri trengt byttekort eller kvittering for å bytte.

Gammel 14-11-14, 18:04   #613
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ei venninne som ønsker seg kopp med julemotiv. Hvor kan man finne koselige julekopper?

Gammel 14-11-14, 18:06   #614
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jepp! Jeg har lett og lett i alt som finnes av lampebutikker og interiørbutikker, uten å finne en adventsstake jeg har falt for. Men på Clas Ohlson!

Må ha en sånn tror jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 18:07   #615
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Hahaha, dere er gale. Men koselig gale!

Bare 2 gaver innkjøpt her.

Har i grunn aldri vært et problem, ingen som bytter i grunn.Jeg tenker jo godt over hva jeg kjøper.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 22:22   #616
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikke en fin sms fra en venninne her om dagen der hun opplyser om at de i år ikke kommer til å gi julegaver , men donere tilsvarende beløp til kreftforskning, noe jeg applauderte.
Jeg har i dag vært en stund bland de svakeste i samfunnet vår (rusmisbrukere hos Kirkens Bymisjon) og jeg kjenner på at jeg har veldig lyst å sende mesteparten av mine julegavepenger den veien.

Gammel 14-11-14, 22:48   #617
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Jeg har ei venninne som ønsker seg kopp med julemotiv. Hvor kan man finne koselige julekopper?

Til Bords?

Gammel 15-11-14, 16:48   #618
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

I dag har vi hatt skikkelig julegaveshopping. Og det så ut som halve østlandet også hadde det, for begge parkeringshusene og den store utendørs parkeringsplassen ved storsenteret her var stappfulle. Men vi fikk nå plass og det var akkurat plass til to barn til på lekerommet, så med gutta vel installert der og lillesøster med vannflaske og nystekt bolle i hånden satte vi i gang. Det ble julehistorieboken Tallulah anbefalte, , nye julelys til å ha ute, og julegaver til ikke mindre enn 9 personer havnet i vognen. Så med tanke på at vi også er ferdige med ungenes gaver har vi nå julegaver klart for 12 av 16 (ikke inkludert hverandre) personer. Da er hele mannens familie, med unntak av svigerfar, ferdig, og i tillegg mangler vi Mamma, broren min og samboeren hans. Det føles veldig godt å ha kommet såpass langt. I morgen skal jeg kose meg med innpakking.

Tidligere i tråden var det forresten noen som etterlyste tekalender og mens jeg ventet på Boots i dag la jeg merke til at det solgte de der.

Gammel 15-11-14, 17:09   #619
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Tekalender har de på Jernia også.
Så flere kopper med julemotiver på Christiania Glasmagasin i går.

Gammel 15-11-14, 17:09   #620
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Tidligere i tråden var det forresten noen som etterlyste tekalender og mens jeg ventet på Boots i dag la jeg merke til at det solgte de der.

Takk!! Skal spare på tipset til neste år, nå har jeg kjøpt ferdig den aktuelle presangen - men deriblant er det faktisk noe te også.

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Finnes omtrent overalt; nille, coop, kremmerhuset(eller lignende), sparkjøp osv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:15.