Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-14, 12:45   #101
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?

Erik er selvsagt en dust.

Gammel 14-11-14, 13:00   #102
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Toro: Buljongterninger og av og til bruker jeg viltsausen som utgangspunkt for gryte med reinsdyrskav. Den utvides veldig da i forhold til utgangspunktet, men blir allikevel et enkelt og kjapt alternativ.

Knorr og andre: Bernaisesaus. Jeg må med skam bekjenne at det har jeg aldri lært meg å lage. Det står dog på lista over ting som skal læres en gang.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 13:05   #103
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Bruker veldig lite Toro nå for tiden, men har lagd min dose av gryteretter/sauser og supper opp gjennom årene. Nå klarer jeg ikke lenger den bismaken jeg synes man får. Det vi fremdeles av og til bruker er brownies og kjøttkakesaus. Jeg koker sjelden kraft, men kjøper fond på flaske. Det hender jeg bruker ferdig tomatsaus på glass, det finnes noen som ikke er så verst og bernaisesaus har jeg ikke fått til enda, såd et kjøper jeg også på kartong.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 13:14   #104
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan lage bearnaisesaus fra bunn, men jeg jukser og lager med bearnaiseessens. Det er mye enklere, og uansett smaker det mye bedre enn posesaus.

Gammel 14-11-14, 13:21   #105
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trur eg vinne denne lista

Pizzabotn
Pizzasaus
Ertestuing
Buljongterningar
Potetball
Rødkål
Surkål
Pulver til varm sjokolade
Pulver til rett i koppen-supper
Alle typer saus unntatt kvit saus, soppsaus og Tournedous
Alle typer supper unntatt ei thaisuppe eg har lært meg.
Pastasaus
Potetmos
Vafler
Sjokoladekake
Brownies
Muffins
Gryterettar, meksikansk, bali, italiensk, amerikansk you name it
Tikka Masala
Lasagne
Moussaka
Tacokrydder
Dip til potetgull
Boller på 1-2-3
Wok-sausar
Lapskaus frå Trondhjem

Må visst editere mens eg lese tråden.

Sist redigert av Tussa : 14-11-14 kl 13:27.
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 13:34   #106
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Brownies. Nam!

Gammel 14-11-14, 13:57   #107
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Toro: Buljongterninger og av og til bruker jeg viltsausen som utgangspunkt for gryte med reinsdyrskav. Den utvides veldig da i forhold til utgangspunktet, men blir allikevel et enkelt og kjapt alternativ.

Knorr og andre: Bernaisesaus. Jeg må med skam bekjenne at det har jeg aldri lært meg å lage. Det står dog på lista over ting som skal læres en gang.

Åh, jeg anbefaler deg å prioritere dette, hjemmelaget bearnaise er så utrolig godt.
Jeg har elsket bearnaise og spist det ukentlig i 30 år snart, og jeg blir aldri, aldri lei.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg kan lage bearnaisesaus fra bunn, men jeg jukser og lager med bearnaiseessens. Det er mye enklere, og uansett smaker det mye bedre enn posesaus.

Jeg har sett slik essen, men aldri prøvd, er det bare å bruke denne på samme måte som bruker reduksjonen man lager når man starter på scratch? Og er den syrlig nok?

Gammel 14-11-14, 14:01   #108
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, den er syrlig, men jeg liker bearnaisesaus kvass så jeg bruker mer av den enn jeg har sett i oppskrifter. Men nå skal det sies at det er så sjelden vi har saus til middagen at det sikkert er to år siden sist jeg laget bearnaise.

Gammel 14-11-14, 14:04   #109
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, den er syrlig, men jeg liker bearnaisesaus kvass så jeg bruker mer av den enn jeg har sett i oppskrifter. Men nå skal det sies at det er så sjelden vi har saus til middagen at det sikkert er to år siden sist jeg laget bearnaise.

Jeg lurer på om jeg skal gi den et forsøk, jeg er også glad i skikkelig syrlig bearnaise.
Jeg lager det litt oftere enn deg.

Gammel 14-11-14, 14:04   #110
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

En, og det er brownies.
Med helt fersk nyutdannet kokke-sønn og selv veldig glad i å lage mat, lager vi alt fra bunnen. Tomatsupper, sauser og rører.

Jeg jobbet på kjøkken mens jeg gikk på gym, og et år etter, og der lagde vi bernaisesaus med smør, egg, salt, pepper, estragon, eddik og worchestershiresaus. Den blir nydelig. Har kjøpt og prøvd bernaisessens, men sausen blir ikke like god, syntes jeg da.

Gammel 14-11-14, 15:06   #111
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg er jo oppvokst med Toro lasagne, og elsket den. Første gangen jeg lagde selv synes jeg den var ... joda, god, men veldig annerledes ("det er vel ikke SÅNN den skal smake?" ).

Jeg fikk virkelig sjokk da jeg smakte ekte moussaka for første gang! Jeg forstår virkelig ikke at Toro sin variant har fått det navnet engang.

Gammel 14-11-14, 15:54   #112
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Lasagnen bruker vi en del. Ungene kan ikke fordra min hjemmelagede lasagne
Ellers blir det noen sauser og supper innimellom. Lager noe fra bunnen av selv og noe blir fra pose.

Gammel 14-11-14, 16:02   #113
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns den helt ferdige bearnaisesausen fra Flying Culinary Circus er veldig god, spesielt den som heter "Bærnessaus med trøfler".

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 17:47   #114
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Henger meg på listen til Tussa, men boller, pizzadeig og vafler bruker jeg ikke i posevariantene.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 17:52   #115
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Vi elsker Toro vi.... ��
Tomatsuppe, lasagne(når jeg ikke gidder hjemmelaget, syns Toro sin er den beste av de pakkene), en og annen gryterett, kylling Bretagne sausen er veldig god. Og fløtesaus.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 19:03   #116
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Som jeg skrev i den andre tråden:

Jevnlig:
- Lasagne
- Tomatsuppe
- Grøt
- Ertestuing

- Betasuppe
- Gul ertesuppe

- Bretagne kyllingsaus
- Hvitsaus
- Karrisaus
- Kjøttkakesaus
- Peppersaus
- Spaghettisaus (ungene foretrekker den)

Av og til:
- vaffelrøre (den blir veldig god - bedre enn min egen)
- pizzabunn
- pizzafyll
- Jegergryte

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 19:09   #117
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker buljongterningene, ellers ertestuing kanskje en gang i året eller så.

Og ferdigkakemiksen til gulrotkake når vi må ha med kake til avslutninger.

Ellers så bruker vi ingenting, og det er ikke snobbing fordi vi kjøper en del annen ferdigmat som fiskekaker og kjøttkaker. Det er bare fordi jeg er ikke vant til det og aldri tenker på at det er noe å kjøpe.

Gammel 14-11-14, 19:29   #118
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg lager aldri pasta eller fiskekaker, og oftest ikke kjøttboller heller. Fiskegrateng er også oftest Findus.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 19:36   #119
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Kanskje buljongterninger hvis det er Toro (men tror det er Knorr). Min datter trodde faktisk tomatsuppe het "Toro" opp til 2. klasse siden de fikk Toro tomatsuppe på AKS.

Gammel 14-11-14, 20:40   #120
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Toro sin lasagne har jeg smakt en gang og den var skrekkelig. Litt morsomt at det er en av Toro-favorittene. Jeg kan godt spise mexicansk-gryte og synes det er snadder, spesielt med litt ost på toppen.

Vår største synd er egentlig ferdig pizzadeig. Vi kjøper stortsett to slike hver fredag.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:59.