|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserPotetball. Jeg liker det, men har ikke spist det siden jeg var barn. Fryktelig tidkrevende å lage, innbiller jeg meg. Blodpølse med sirup. Jeg tror ikke jeg syntes det var fælt, men det har ikke falt meg inn å kjøpe det i voksen alder. Fiskekaker i brun saus, kjøttsuppe og lapskaus spiser jeg heller ikke lengre, for det liker jeg ikke.
|
|
|
#22 |
|
koko
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserJeg har aldri laget plukkfisk selv, men det er kun fordi jeg ikke kommer på det. Elsker plukkfisk. Hos oss er det hvitsaus, fisk (gjerne røykt torsk) og poteter i terninger, og raust med gressløk, evt vanlig løk. Mmmmmm
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiser
Det er den varianten jeg også kjenner. Nydelig! |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Textrovert
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserBlodpudding, lever, hvalbiff, wienersnitzel. Påleggmessig spiser jeg ikke lenger epleskiver med ripsgele eller appelsinskiver på brødskiva. Ikke spiser jeg ristet brød med masse smør og sukker på heller.
|
|
|
#25 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Den versjonen jeg er oppvokst med er en slags grov potetmos som ble blandet med kokt fisk (sei eller torsk vil jeg tro). Servert med gressløk. Grusomt syntes jeg da jeg var liten, tror ikke jeg hadde likt dte nå heller. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Live and let live
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserLever med fløtesaus. Betasuppe med byggryn. Sommerkoteletter (koteletter med ananasringer og piffi). Kålrulletter (kjøttkaker rullet i kål, og knyttet med hyssing). Lapskaus. Middagspølse i brun saus. Raspeballer. Pølsestappe. Kokt laks, vi ovnsteker alltid. Terteskjell med hvit saus, erter, fiskeboller og reker. Aspik (sånn brun gele med sjømat og grønnsaker i). Stekt blodpudding.
|
|
|
#28 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserMiddag:
|
|
|
#29 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserHvalbiff, leverkaker, blandaball (grøss og gru), og ihjelkokt torsk servert kun med kokte poteter og smeltet smør. Stekte svinekoteletter med stekesky og kokte poteter.
|
|
|
#30 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiser"Risotto" fra Toro. Herregud, det smakte høgg. Ikke var det risotto heller. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserSemuljepudding med rød saus.
|
|
|
|
#32 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserÅja, makaronisuppe. Melk og kanel, var det ikke sånn? Det var jo kjempegodt og deilig på kalde dager.
|
|
|
|
#33 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Potetball spiser vi ikke på hverdagen nei, for det tar unektelig lenger tid enn det meste annet vi spiser. Et par timer i alle fall. i siden jeg først koker en svineknoke en times tid eller mer, selve ballene er vel ikke oppi mer enn tre kvarter til en time, alt ettersom. Det er godt.
|
|
|
#34 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Jepp, varm melk og kanel!
|
|
|
#35 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserHos min mor får vi fremdeles plommegrøt og sviskegrøt til dessert, det er fantastisk! |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserMin søster serverte en dag sin favorittbarndomsdessert, hun skrøt og skrudde forventningene i været hos min mann. Stor var skuffelsen da hun kom med kald, kokt ris, tyttebærsyltetøy, sukker og melk. Han er enda ikke kommet over det. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserFiskepinnar med ketchup. Har prøvd i voksen alder også, men klarar ikkje å få det ned.
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserJeg tror faktisk jeg kunne spist alt jeg fikk servert som barn nå også. Lever har jeg ikke spist på mange år, men jeg ville likt det. Samme med hvalbiff.
|
|
|
#39 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserBlodpudding, hvalbiff, lungemos, levergryte, taco, lapskaus, mexikansk gryterett (Toro), fleskepannekaker og syltelabber.
|
|
|
#40 |
|
Superbasinella
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserJeg husker bare blodpudding. Mamma elsket det. |
|
|
|
![]() |
|
|