|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
| Se resultatene: Hvor mye ansvar har du for familiens klesvask | |||
| Jeg er enerådende på klesvasken hos oss - Ligg unna! |
|
54 | 23,08% |
| Jeg har hovedansvaret, men setter innimellom andre i arbeid |
|
75 | 32,05% |
| Jeg gjør mest, han gjør litt, og fordelingen er omforent |
|
20 | 8,55% |
| Vi deler liksom på klesvasken, men jeg gjør jo mest |
|
12 | 5,13% |
| Vi deler på klesvasken, og vi gjør faktisk like mye |
|
29 | 12,39% |
| Mannen gjør mer enn meg |
|
43 | 18,38% |
| Ungene tar klesvasken. |
|
1 | 0,43% |
| Deltakere: 234. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg måtte nesten stemme det første alternativet, for det har fått relativt katastrofale følger en del ganger når mannen har ordnet med klesvasken. Det hender likevel at jeg ber om hjelp til å brette klær/henge opp en vask eller ber ham legge inn haugen jeg har gjort klar og sette på så og så mange grader. Han kjenner aldeles ikke forskjell på ull og bomull så han tok andre arbeidsoppgaver. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg tar det meste. Rochermannen får sette på klær fra skittentøysdunken på badet. Den er allerede fargesortert og skal enten på 60 eller 90. Resten tar jeg da erfaring viser ting ofte blir en veldig kjip shade of gray, eller at ulltøyet til ungene passer best til dukker.
|
|
|
#103 |
|
|
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Vi hadde en litt "morsom" fordeling da vi var gift. (den er morsom nå, den var ikke det da gitt).
|
|
|
|
#104 |
|
koko
|
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Han har definert klesvask som sitt ansvar, tror han liker alenetiden i kjelleren. Men helt supert, han kan trikset med å få det rene tøyet lagt fint sammen i bunker også. Det har jeg aldri fått helt dreisen på selv. (Utenom da jeg hadde fellesvaskeri i blokka og kun hadde eget tøy å holde orden på.)
|
|
|
#106 |
|
kamerat
|
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?
Det var jo veldig mye mer nyanserte alternativer for kvinner enn for menn. Jeg ville svart «Mannen gjør alt» om det hadde vært et alternativ, for jeg vasker stort sett bare klær om han er ute og reiser.
|
|
|
#107 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Klesvask tar heldigvis mannen. Jeg hater alt som har med klesvask, bretting og rydding av denne å gjøre. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Klar
|
Jeg var kun ute etter å bekrefte kjønnsstereotypene |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Ja, klesvasken er mitt hovedansvar. Det betyr jo ikke at han ikke vasker klær.
|
|
|
#110 |
|
Off the map.
|
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg gjør det selv på grunn av sortering. Jeg sorterer slett ikke veldig mye, men mannen min sorterer omtrent ikke i det hele tatt.
|
|
|
#111 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Det er ikke mitt ansvar, men klesvask synes jeg faktisk er såpass greit å gjøre at ingen rekker å komme meg i forkjøpet.
|
|
|
#113 |
|
Rockesøster
|
Jeg synes ikke slik martyraktig skittkasting er spesielt hyggelig.
|
|
|
#114 |
|
Travelt opptatt
|
Da regner jeg med at mannen min er en av de med mer grunnleggende problemer. Han er perfeksjonist, og i de periodene vi har prøvd oss på at han har ansvar for å vaske klær så står han og leser bruksanvisningen på alle klesplagg, og nekter å vaske stripete eller prikkete plagg fordi de ikke kan sorteres på farge.
|
|
|
#115 |
|
Audacious
|
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg er aleine, så jeg har ingen voksenperson å dele min klesvask med og burde sikkert ikke svare.
|
|
|
#117 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg har alt ansvar for klesvask, opphenting, bretting og innkjøp. Jeg har nylig gått til anskaffelse av store dunker som er merket med hva som skal hvor, så nå sorterer de andre klærne sine selv. Det hjalp veldig på tidsbruken min synes jeg.
|
|
|
#118 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Tilnærmet likt, han setter nok på flere maskiner enn meg. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
|
Jeg kan slenge martyraktig skitkasting nå, for jeg gjorde det så absolutt IKKE når vi bodde sammen. Da var jeg ikke martyr en gang.
|
|
|
|
#120 |
|
|
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Når jeg tenker meg om er jeg nok ikke martyr nå heller, all den tid jeg ler av hvor dum JEG var, som faktisk også skrøyt av at hun tok all klesvasken.
|
|
![]() |
|
|