Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Lett formingsmasse som beholder struktur og størrelse under herding

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-14, 21:06   #1
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Lett formingsmasse som beholder struktur og størrelse under herding

Jeg har lyst til å lage en slik

men aner ikke hva jeg skal lage den av. Det må være en masse som er lettformelig, ikke endrer størrelse under herding og som ikke veier for mye da den skal henge på veggen. Formingsmassen kan egentlig være av hvilken som helst farge da jeg uansett skal spraylakkere/male den.

Noen som har tips til hva jeg kan bruke? Og eventuelt om det finnes en ferdig form til slikt eller noe lignende hos for eksempel Panduro?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-14, 21:35   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lett formingsmasse som beholder struktur og størrelse under herding

Jeg lurer på om cernit kan brukes? Jeg har aldri forsøkt det selv, men lurer på om jeg har hørt om det til lignende prosjekter. (Mulig de ikke var like detaljerte, dog.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-14, 21:36   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers er jo gips det opplagte valget, hvis du finner en ok form, vel og merke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-14, 03:39   #4
Odelia

Odelia sin avatar

Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Takk for svar!

Ja, jeg vurderte å lage en base i aluminiumsfolie og så kle denne med gips av typen man bruker gasbind, men det avhenger jo av at ikke resten av strukturen blir for tung for festene

Ska sjekke opp om cernit kan brukes, takk for tips!

Gammel 26-10-14, 08:37   #5
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Papirleire?
http://www.pandurohobby.no/Catalogue...kis-Hvit-400-g

Gammel 26-10-14, 08:57   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cernit tror jeg kan funke. Jeg har laget ganske små og detaljerte ting i det. Men sikkert lurt å prøve med en liten bit før du kjøper en diger pakke, sånn at du ser om du klarer å forme den detaljert nok.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-14, 17:11   #7
Odelia

Odelia sin avatar

Standard

Fantastisk! Da ser det ut for at jeg har litt å velge i, tusen takk

Gammel 27-10-14, 13:31   #8
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

(Jeg slettet et innlegg med enormt bilde)
Worbla? Jeg har oppdaget en flott cosplay blogg. Fant den når jeg søkte på trollmannstav.
http://chrixdesign.blogspot.no/2014/...est-armor.html

Mer worbla: http://chrixdesign.blogspot.no/2014/...n-cosplay.html

Scroll ned til siste bilde.
Worbla må selvsagt bestilles fra utlandet.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 20:27   #9
Odelia

Odelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

(Jeg slettet et innlegg med enormt bilde)
Worbla? Jeg har oppdaget en flott cosplay blogg. Fant den når jeg søkte på trollmannstav.
http://chrixdesign.blogspot.no/2014/...est-armor.html

Mer worbla: http://chrixdesign.blogspot.no/2014/...n-cosplay.html

Scroll ned til siste bilde.
Worbla må selvsagt bestilles fra utlandet.

Oi, dette så jo genialt ut! Men om det må bestilles fra utlandet er jeg redd jeg ikke har tålmodighet til å vente Hmm..

Gammel 27-10-14, 21:25   #10
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror Cernit fungerer! Jeg har laget et del i det, og det holder fasongen bra under herding.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 21:40   #11
Odelia

Odelia sin avatar

Standard

Veldig bra å høre. Inneholder det noen giftstoffer? Det skal jo være på et barnerom, og sånn i tilfelle snuppa skulle greie å få tak i det.

Gammel 27-10-14, 21:47   #12
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Hvor stor skal den være? Hvis den skal henge over senga og ha gardiner i deg, så kan du ikke bruke cernit. Da blir det for tungt. Skal det være en liten vekkdekorasjon, så kan du bruke cernit. Cerniten blir hard og herder godt, men den blir tung i egenvekt om dette skal være en stor sak.

Gammel 27-10-14, 22:00   #13
Odelia

Odelia sin avatar

Standard

Ja, den skal bli ca 20-30 cm bred, og ha gardiner festet - selv om jeg kan ordne med at sistnevnte blir festet i veggen.

Ser at nerdeportalen.no selger Worbla, og de holder jo til i Norge så da bestilte vi derfra nå. Veldig greit at man kan lage mal av sølvpapir først så dette blir spennende.

Takk for hjelpen!

Gammel 28-10-14, 17:51   #14
Odelia

Odelia sin avatar

Standard

Må bare skryte litt av nerdeportalen.no som ringte meg for å høre om jeg var interessert i å avvente forsendelsen noen dager for å se om noen andre bestilte noe derfra slik at frakten kunne bli billigere for oss (varen + frakten er allerede betalt, men vi skulle få det refundert eller tilgode i nettbutikken). Fikk også tips om litt nytt materiale de skal ta inn og i det hele tatt en hyggelig og informativ prat med innehaver. Skikkelig god kundeservice med andre ord!

Gammel 29-10-14, 01:45   #15
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det finnes sengehimmel holdere for vegg: http://linnieshusoghjem.blogspot.no/...nsesserom.html

Bruke noe sånt og la kronen gå over?

Det blir spennende! Jeg har bare lest on worbla. Jeg har brukt mye rart gjennom årene. Trolldeig, gips, pappmasje og cernit. Men noen ganger blir slikt for tungt eller sprøtt.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 15:16   #16
Odelia

Odelia sin avatar

Standard

Ja, jeg har to ulike typer sengehimmelholdere, men tror muligens de blir for store for krona så jeg får se om jeg kan bruke noe av det eller om jeg må lage en egen variant (men det skal uansett ikke bli noe problem). Takk for tips!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:37.