Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Støtter man mulesing ved å kjøpe UGGs?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-14, 15:47   #23
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Støtter man mulesing ved å kjøpe UGGs?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Nøstebarn står på listen over garn som lages uten mulesing.

http://www.dyrevern.no/landbruk/sau_..._uten_mulesing

Men altså: Hvorfor, HVORFOR, skal folk ha alt så billig? Mulesing og alt annet fælt her i verden skyldes brutalkapitalismens evinnelige krav om å øke profitten og minimere forbrukskostnaden. Det handler aldri om å minske utslipp, utbytting, utnytting, slaveri, dyremishandling eller barnearbeid. Det er slitsomme krav som aldri kommer fra produsentene selv, men fra masete aktivister. Grmf.

Nå er jo ikke akkurat UGGs billige men det er jo supply and demand, selvfølgelig. Forbrukerperspektivet, - vi kaster mer og mer. Det er nå mye snakk om billige flybilletter og hvem som betaler prisen. Men bryr vi oss? Vi hører om arbeidsforholda hos enkelte flyselskap og det er jo bare grusomt. Samtidig tror jeg ikke den gjengse forbruker bryr seg overhode. Det er dyre billetter hvis man betaler over 600 kr en vei. De som produserer billige klær er jo heller ikke verdt noe. Vi kjøper heller 3 par billige strømpebukser på en kjedebutikk en et par billige med økologisk ull fra Danmark.

Nå vet jeg at jeg drar den litt lagt her men helt ærlig har jeg veldig mye dårligere samvittighet for mine x antall flyturer i året pga billige billetter og alle andre arbeidere i utsatte bransjer rundt om i verden som jeg vet har forferdelige arbeidsforhold men som produserer varer jeg som forbruker nyter godt av. Jeg blir helt oppgitt til tider og rådløs for hvor lite jeg egentlig føler jeg kan bidra.

Så sånn i det store bilde så er ikke UGGs øverst på listen over hva som er problematisk. Og jeg finner fortsatt ikke noe entydig svar på om UGGs er i verstekategorien eller ikke.

Sist redigert av Lisa : 22-10-14 kl 15:56.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.