Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: Spesialskoler for barn med diagnoser

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-14, 14:47   #32
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Spesialskoler for barn med diagnoser

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg er veldig enig med deg. Jeg synes den politikken vi har nå, der vi liksom ikke har spesialskoler men har det likvel, er veldig feil. Det gir forskjellige tilbud, uklare kriterier for hvem som skal være hvor, tilfeldigheter rundt kvaliteten på tilbudet som gis barna enten de er i vanlig skole eller ikke osv. osv.

Nemlig. Hvilket tilbud barnet får og hva foreldre kan velge mellom, er utrolig varierende fra sted til sted i Norge.

Nå kjenner jeg mest til gruppen barn med multifunksjonshemming - altså store medisinske utfordringer og psykisk-/fysisk utviklingshemming. Jeg har møtt dønn fortvilte foreldre, fordi barna deres overhodet ikke har et annet tilbud gjennom skoledagen enn at barnet og assistenten blir parkert bakerst i rommet, for der tar rullestolen minst plass. Jeg kjenner til folk som har valgt å selge hus og bytte jobb for å flytte til et sted hvor barnet har fått et adekvalt skoletilbud.

Og som fler nevner - kapasiteten ved ressurssentere som Haug skole og dets like er stort sett sprengt. Søkermassen er stor, få kommer inn, og dermed blir det nødvendigvis til at de mest velfungerende barna - de med lettere autismeforstyrrelser, lettere psykisk utviklingshemming og liknende, må ut i nærskolen. Med dette, bør også nærskolene styrkes for å kunne ivareta disse elevene på en måte de ikke bare har krav på, men som de i høyeste grad fortjener.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.