Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggingstråden 2014

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-14, 09:21   #361
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Hva gir dere til svigerforeldre?

Jeg tenkte jeg skulle strikke votter til dem, og så får de ei geit.

Gammel 13-10-14, 09:25   #362
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Mine svigerforeldre ønsker seg, i år som i fjor og forfjor, kun én ting; hjemmelaget sild (to sorter) til svigerfar, og kalender med bilder av tvillingene til svigermor. De får alltid andre gaver også, men de nevnte tingene jeg sørge for havner under treet.

Kalender får de her også, det ønsker hun seg hvert år

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 10:55   #363
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Dere starte-juelforberedelsene-i-oktober-damene må hjelpe meg med noe. Jeg ønsker meg er fint kunstig juletre, gjerne med innebygde lys, er slik som faktisk likner litt på ordentlige trær, ikke sånn med plastremser. Hvor finner jeg et slikt? :måha:

Jeg synes IKEA sine små juletrær er fine jeg da, ganske naturtro iallefall. Har vel ikke innebygd lys det jeg tenker på.

Gammel 13-10-14, 11:03   #364
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

...
....
....

Dere som har barn med litt aldersspenn, er det vanlig at man begynner å sende ut julekort med bare den minste/de minste etterhvert?

Om vi ikke fikk tatt bilder av ungene sammen laget jeg en bildecollage hvor også eldstemann var med. Etter at han fikk kjæreste(og ble voksen) har han ikke vært med på julekortene. Nå er han jo 27 og gift, så de ordner sine egne julekort(eller lar være).
Det er ikke alltid vi har bilde på julekortene, ungene synes det er gøy å lage kort, så det har hendt at det bare er klippet og limt(og masse glitter).

Jeg lager de fleste gavene selv
I år strikker og syr jeg. Har strikket til pappa i størrelse 47! Det er omtrent som å strikke en genser!
Mamma får også sokker. Tenkte å strikke FWSS luer til broderen og svigerinnen, nevøene får tova tøfler og noe å henge på veggen på de nye rommene sine(leker er helt uaktuelt! De har absolutt alt tenkelig og utenkelig).
Vesker, biblioteknett, penaler, toalettmappepper og brilleetuier.

Gammel 13-10-14, 11:06   #365
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kjøpt en julegave og en kalendergave. Har ikke heelt bestemt om vi skal ha pakkekalender, men jeg tror det går i den retningen. Har i hvert fall kjøpt en julebok som passer for begge jentene, så da blir det i så fall første luke.

Til svigerforeldre gir vi fotokalender (alle besteforeldre + oldemor og en grandtante får det), og til svigerfar og kone gir vi bare en liten ting i tillegg om noe (de har andre gavetradisjoner enn oss). Svigermor og kjæresten får som regel noe spiselig i tillegg, gode oster, oljer osv., og kanskje god vin. I fjor fikk hun og mine foreldre også en bestemor fra Unicef. Vi bruker like mye på mine foreldre og svigermor tror jeg, teller ikke kronene.

Gammel 13-10-14, 11:07   #366
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Ja, og så får de ting ungene lager i barnehagen, da. Alle sammen.

Gammel 13-10-14, 11:11   #367
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere, vi har i alle år hatt en stor busk utenfor inngangsdøra. Der har jeg hvert år hengt opp julelys og det er liksom et must å ha de lysene utenfor, det blir ikke jul uten, nemlig.
Nå i sommer tok mannen vekk busken, fordi den var tørr og halvdød, egentlig, så den måtte bort. Men hvor skal jeg nå henge lysene?
Vi har ikke planer om å plante en ny busk enda, men finnes det ikke sånne vaser med store kunstbusker med integrerte lys i, til utebruk? Er de grøssedyre? Hvor får man kjøpt sånt, og trenger de strøm eller er det batteridrevet?

Gammel 13-10-14, 11:23   #368
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi henger lys på husveggen. Vi har et lite utbygg hvor bl. a. inngangsdøren og gangen er, så det er bare én etasjehøyde. Der henger vi lys som henger nedover veggen i ulike lengder. Veldig pent.

Gammel 13-10-14, 11:25   #369
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oh. Har du tilfeldigvis et bilde av det?

Gammel 13-10-14, 11:27   #370
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Hmm, jeg tror ikke det, men jeg får uansett ikke lett etter noe nå da bildene ligger på PCen og den er for tiden syk.

Gammel 13-10-14, 11:30   #371
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Har dere noe budsjett og forholde dere til når det gjelder gavekjøp?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 11:31   #372
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Elsker denne tråden og elsker jula. Har ikke kommet så langt enda, men har tenkt mye på gaver da.

Tusen takk Pøbelsara, jeg har helt glemt at vi skal ha kunstig juletre i år. Har tenkt å ha innebygde lys jeg og, så skrik ut om du finner noen. Perfect home sitt er fint, men alt for dyrt synes jeg.

Svigers er vanskeligst her også. Foreldrene mine er flinke til å komme med ønsker i god tid, så det er litt enklere.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 11:33   #373
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Svigermor har veggen sin full av bilder så hun vil ikke ha flere bilder av barnebarn, hun. Det må jo gå ann å bytte ut bilder men....
Samme det, vi gir til mamman min. Hun vil gjerne ha.

Svigers er svært sparsommelige og ønsker seg ingenting. Kommer heller ikke med ønsker eller tips.
Vi har tidligere kjøpt skjorter fra Dressmann til svigerfar. Ullsokker og slips. Han er en råtass på å printe ut altmulig han ser på nett og de har ikke bil så vi har som oftest kjøpt en kartong med papir + blekk til han også.

Svigermor har fått sånn Electrolux Håndstøvsuger med lang stang. Kosedress fra Cubus el.l. En pen genser med pynt/paletter på.
Et år fikk hun seng til å vippe/justere. Spleiset med broren.

Mamma har også fått sånn Electrolux støvsuger, liten mixmaster, vaffeljern, diverse bakeredskaper. Nå er det helt slutt på sånt for hun har blitt alene og har mistet mye av piffen/livsgnisten.
Må tenke litt på hva vi gjør. Mulig de får billetter til et show, evt et juleshow før jul. Det er sånt de aldri selv kjøper.

Gammel 13-10-14, 11:51   #374
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Finnes det duplo-kalender?

Gammel 13-10-14, 11:56   #375
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøpte de første julegavene i går.
Svigers får medlemsskap i Norsk Luftambulanse i år. De reiser mye og svigermor er livredd at det skal skje noe med svigerfar når de er på tur. Derfor tror jeg denne gaven blir midt i blinken.
Pappa får reisebag til golfbagen.

Jeg jobber masse i jula og har nattevakter juledagene. Vi skal ha julaften hjemme hos oss og blir 10 eller 11 til bords. Mellom nattevakter. Skal ha både pinnekjøtt og ribbe. I år blir min oppgave å delegere, delegere, delegere.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 12:29   #376
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt adventsstake. Hadde en fiiin en med plastblomster og greier, men den viste seg å være noe brannfarlig.

Gammel 13-10-14, 12:30   #377
ingling

ingling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Finnes det duplo-kalender?

Tror ikke det. Vi lagde vår egen til eldste den julen hun var halvannet (ikke at hun skjønte noe av det, men mor syntes det var stas), da fikk hun en del per dag og så en stor lastebil på julaften.

Men jeg venter på svar, for det hadde vært en grei løsning. Eldste takler Lego fint, men minste er ikke helt over putte ting i munnen-stadiet.

Gammel 13-10-14, 12:51   #378
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Akkurat nå lurere jeg mest på hvor lenge jeg bør vente før det er anstendig å dra i gang den årilge Hemmelige Nissen

Gammel 13-10-14, 13:12   #379
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Dere, vi har i alle år hatt en stor busk utenfor inngangsdøra. Der har jeg hvert år hengt opp julelys og det er liksom et must å ha de lysene utenfor, det blir ikke jul uten, nemlig.
Nå i sommer tok mannen vekk busken, fordi den var tørr og halvdød, egentlig, så den måtte bort. Men hvor skal jeg nå henge lysene?
Vi har ikke planer om å plante en ny busk enda, men finnes det ikke sånne vaser med store kunstbusker med integrerte lys i, til utebruk? Er de grøssedyre? Hvor får man kjøpt sånt, og trenger de strøm eller er det batteridrevet?

Plantasjen har noe sånt, tror Mester Grønn på Tvedtsenteret også har noe sånt.

Gammel 13-10-14, 13:13   #380
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg har kjøpt adventsstake. Hadde en fiiin en med plastblomster og greier, men den viste seg å være noe brannfarlig.

Denn har jeg, men i mørkt sølv. Synes den er så fin.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:45.