Sv: En shorts er ikke en shorts
Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.
Det som er litt...rart? skremmende? Er at jeg synes det har blitt mye større fokus på at "jamen det er jo stooor forskjell på en jente og en gutt" blant de småbarnsforeldrene jeg kjenner kontra bare siden vår eldste (12) var liten. Da mener jeg ikke at det er fokus på at alle er forskjellige, og det er greit, men at det blir veldig fokus på dette med kjønn, og at barna tidlig møter ulike krav og forventninger basert på dette.
Ja, det syns jeg også. I tillegg så har man en foreldregenerasjon som velger tradisjonelt for familien i større grad enn tidligere, det er status for kvinner (i noen miljøer) å være hjemmeværende, man har "I am not a feminist because ..."-memes flyvende rundt på nettet, samtidig som studentforeninger i USA syns det er strålende å henge opp bannere som sier "No means yes, yes means anal", eller rett og slett stå utenfor krisesentre å brøle det samme.
Dette ble litt sammensurium, men jeg kjenner bare feministen i meg er skikkelig rasende om dagen. Det begynte med Radioresepsjonens knulledokke-kommentar.