Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-14, 23:01   #11
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

(Jada, jeg er avholds og mot hasjlegalisering, jeg bare kverulerer og grubler.)

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

En annen ting er at hasj inntas på en svært uheldig måte både for seg selv og også for sine omgivelser.

Vi er jo på god vei til å få tobakksrøyk ut av fellesarenaer heldigvis.

Neida, ikke nødvendigvis. Vaporisers, brownies, fudge, chocolate chip cookies, tinktur, kapsler osv. Og iskrem!

Det er dessuten flere som er allergiske mot tobakksrøyk som ikke er allergisk mot hasjrøyk.

Kanina, jeg har opplevd hasjutsalg med fjorten forskjellige planter, og hvor folk har sterke meninger om hva slags som er best til hvilken bruk. Og entusiastisk oppskriftsutveksling ang. hasj brownies.

Og ja, dette handler veldig mye om kultur og vane. Jeg har vært i et miljø hvor ungdommen mye enklere fikk tak i marihuana enn alkohol og benyttet seg av dette til fest, og hvor svært lett hasjrøyking også var vanlig på fest i foreldregenerasjonen, type en joint går rundt kjøkkenet et par runder på en fest med femten damer på femtiårsdag. For noen kombinert med cava. Ungdommene brukte ikke noe mer hasj enn norske ungdommer ville brukt alkohol - dvs. sosialt på fest, ikke sosiale outcasts som røyker i stedet for å gå på skolen og utvikler tunge psykiske problemer.

Koblingen mellom hasj og psykiske lidelser er vel fortsatt gjenstand for forskning, uten at noen helt klare konklusjoner er trukket?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.