|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#341 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014
Beklager. Jeg vet ikke alltid hva svigers får. Men jeg vet hva mine foreldre får; ingenting. Det er iallefall veldig enkelt å kjøpe og pakke inn |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
koko
|
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Og der hadde jeg sannelig plutselig bestilt etpar gaver til, samt litt julebelysning til meg selv.
![]() |
#344 |
Drømmer
|
Vi har aldri gitt likt beløp, noe av grunnen er forskjellig gavetradisjoner og andre grunnen er litt mer privat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Tittel og tittel....
|
Ja, altså jeg mente ikke at jeg skulle få vite grunnene.
![]() |
#348 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Vi bruker nok litt mer på Mamma enn på svigerfar. Det er både fordi svigerfar aldri ønsker seg eller interesserer seg for noe og vi derfor ikke ser poenget med å bruke mye penger "bare fordi" og litt fordi Mamma rett og slett deltar mye mer i livet vårt og vi derfor er nærmere henne.
![]() |
#349 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Jeg har bestilt Lindt-kalender til meg selv, og sjokoladekalendre til de to minste med motiver jeg vet de vil bli happy for. Nå må jeg bare høre med eldste om han vil ha sjokolade- eller flaxkalender.
![]() |
![]() |
#350 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Min på ni ville i alle fall likt følgende ting:
![]() |
#351 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Kanskje jeg kan være litt tidlig ut i år og få tak i billige kalendergaver? De siste årene har ungene stort sett hatt lego-kalender eller lignende. Men i fjor arvet vi en liten kalender i stoff med små lommer. Det var akkurat plass til to små gaver på størrelse med en kjærlighet eller liten sjokolade i hver lomme. I år har jeg ikke lyst til å ha snop hver dag. Litt snop, litt aktivitet og noen små ting. Men hva?
![]() |
#352 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Dere starte-juelforberedelsene-i-oktober-damene må hjelpe meg med noe. Jeg ønsker meg er fint kunstig juletre, gjerne med innebygde lys, er slik som faktisk likner litt på ordentlige trær, ikke sånn med plastremser. Hvor finner jeg et slikt? :måha:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Åja, jeg har jo tenkt å ha juletre i år! For aller første gang. Men hva trenger jeg til det? Vi er alltid bortreist i jula, men nå er ungene 7 og 8 år og vi har aldri hatt juletre ...
![]() |
#354 |
maler
|
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Pøblis: Perfect home sitt er fint. Jeg håper det kommer på tilbud før jul i år også, for det er svindyrt.
![]() |
#355 |
Kakemonster
|
Koselig! Om dere skal ha ekte tre, trenger dere en juletrefot. Plasttrær kommer med fot. Juletreteppe? Det er vel ikke det jeg hadde prioritert høyest det første året, kanskje. Lys? Noe i toppen? Glitter? Flagg? Pynt? Det er mye fint å få kjøpt, og mye fint man kan lage selv. Det kan jo også være en fin kalenderaktivitet. Jeg har syntes det har vært hyggelig å henge sukkertøystenger og sånne små Kinder-nisser (de i 3-pk er med oppheng) på treet, men etter hver som Storesøster ble større ble det mer mas enn kos, så der må man vel se an ungene.
![]() |
#358 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Det varierer. De er vanskelige å kjøpe til. Ikke ønsker de seg noe, og ikke har de noen interesser/hobbier som det går an å kjøpe noe i forbindelse med. Dessuten har de andre (kjipere) (jule)gavetradisjoner enn jeg er vandt med. Det blir derfor opp til mannen å fikse. I årenes løp har de fått ting som digital fotoramme, dvd-spiller, bøker, digitalt kamera, bilder av LilleVenn.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Jolie: Lurt å tenke litt over slikt ja, og det er virkelig ikke meningen at du skal blakke deg på julegaver nei. Vi gir kun til nærmeste familie, dvs foreldre og søsken + deres partnere og barn, samt at jeg gir til min beste venninne.
![]() |
#360 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Mine svigerforeldre ønsker seg, i år som i fjor og forfjor, kun én ting; hjemmelaget sild (to sorter) til svigerfar, og kalender med bilder av tvillingene til svigermor. De får alltid andre gaver også, men de nevnte tingene må jeg sørge for havner under treet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|