Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggingstråden 2014

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-14, 20:23   #341
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Spørsmålet var hva dere kjøper, ikke hvem som kjøper.

Beklager. Jeg vet ikke alltid hva svigers får. Men jeg vet hva mine foreldre får; ingenting. Det er iallefall veldig enkelt å kjøpe og pakke inn

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 20:25   #342
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Og der hadde jeg sannelig plutselig bestilt etpar gaver til, samt litt julebelysning til meg selv.

Greit å ha mest mulig unnagjort før advent, for det er så hektisk på jobb i desember.

Gammel 12-10-14, 20:28   #343
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vind, her.

Beklager. Jeg vet ikke alltid hva svigers får. Men jeg vet hva mine foreldre får; ingenting. Det er iallefall veldig enkelt å kjøpe og pakke inn

Det vil jeg tro er enkelt og pakke inn ja.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 20:29   #344
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Ja, jeg skjønner jo at man ikke kjøper det samme, men i mitt hode er det liksom logisk at man kjøper til omtrent samme sum dersom det ikke er noe spesielt. Jeg vil tro at grunnen til at jeg tenker sånn er at broren min gjør det og foreldrene mine gjorde det.

Vi har aldri gitt likt beløp, noe av grunnen er forskjellig gavetradisjoner og andre grunnen er litt mer privat.

Gammel 12-10-14, 20:30   #345
Chablis
Drømmer

Standard

Jeg bestilte akkurat gaven til svigers, så da slipper jeg tenke mer på det. Bare svigerfar igjen da.

Gammel 12-10-14, 20:31   #346
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Vi har aldri gitt likt beløp, noe av grunnen er forskjellig gavetradisjoner og andre grunnen er litt mer privat.

Ja, altså jeg mente ikke at jeg skulle få vite grunnene.

Gammel 12-10-14, 20:32   #347
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Ja, altså jeg mente ikke at jeg skulle få vite grunnene.

Neida, det sa jeg ikke heller. Prøvde bare å si at det kan være forskjeller.

Gammel 12-10-14, 21:00   #348
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker nok litt mer på Mamma enn på svigerfar. Det er både fordi svigerfar aldri ønsker seg eller interesserer seg for noe og vi derfor ikke ser poenget med å bruke mye penger "bare fordi" og litt fordi Mamma rett og slett deltar mye mer i livet vårt og vi derfor er nærmere henne.

Til svigerfar (og svigermor mens hun levde) kjøper vi gjerne forbruksvarer, sengetøy, klær, kurv med god spekemat, kaffe o.l., gavekort på reise for å besøke oss, TV (spleiset med mannens to brødre og konene deres), fotoapparat, digital fotoramme for å nevne noe.

Gammel 12-10-14, 22:35   #349
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bestilt Lindt-kalender til meg selv, og sjokoladekalendre til de to minste med motiver jeg vet de vil bli happy for. Nå må jeg bare høre med eldste om han vil ha sjokolade- eller flaxkalender.

Gleder meg til advent.

Gammel 12-10-14, 22:39   #350
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Å nå gleder jeg meg til jul!

Har bestilt sånne magic strikker til å lage armbånd av til eldste sin pakkekalender. 3 store sett som kan deles opp og en ekstra pakke med charms.
Har dere forslag til tilleggsgaver til henne? Noe smått som gjerne kan bestilles åå ebay? Hun er 8.

Min på ni ville i alle fall likt følgende ting:
Fine blyanter og viskelær, hårstrikk, søte leppepomader, fine sokker, sjokolade, tannkrem (finnes mange tøffe amerikanske), en litt annerledes tannbørste (amerikansk), et blad, fin nøkkelring.

Gammel 12-10-14, 23:17   #351
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Kanskje jeg kan være litt tidlig ut i år og få tak i billige kalendergaver? De siste årene har ungene stort sett hatt lego-kalender eller lignende. Men i fjor arvet vi en liten kalender i stoff med små lommer. Det var akkurat plass til to små gaver på størrelse med en kjærlighet eller liten sjokolade i hver lomme. I år har jeg ikke lyst til å ha snop hver dag. Litt snop, litt aktivitet og noen små ting. Men hva?

Ellers har jeg sett på gavelista, og jeg har endret den mye siden i fjor når det kommer til hvor mye jeg er villig til å bruke per gave. Verdien er ikke alt, og jeg er ikke ute etter at man skal gi for samme sum heller. Men i min familie (søsken) ser det ut til at det er jeg som er aleneforsørger og tjener absolutt minst som bruker mest penger på gaver. I fjor handlet jeg ut fra ønskelister og brukte ca 700 på den ene familien (2+1). Mine barn fikk ikke gave derfra, men som familie fikk vi et gavekort på 250. Bare den ene voksne i den familien tjener dobbelt så mye som meg. Det var da jeg innså at jeg har lagt lista litt vel høyt. Jeg trenger virkelig ikke å blakke meg på julegaver hvert år. Etter å ha levd med en mann som syntes det var en fin ide å gi refleksbamser til 10 kroner til sine nevøer og nieser har jeg nok lagt meg litt vel høyt i pris, tenker jeg.

Minien min ønsker seg Playstation og katt. Jeg vet ikke om jeg kan oppfylle det siste ønsket, men det første ønsket tråler jeg finn.no etter. Det blir i så fall en 3-er.

Jenta på 8 vet jeg ikke. Drakt fra idrettslaget kanskje? Med trykt etternavn i stedet for fornavn, så kan mini arve.

Gammel 12-10-14, 23:30   #352
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere starte-juelforberedelsene-i-oktober-damene må hjelpe meg med noe. Jeg ønsker meg er fint kunstig juletre, gjerne med innebygde lys, er slik som faktisk likner litt på ordentlige trær, ikke sånn med plastremser. Hvor finner jeg et slikt? :måha:

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 23:37   #353
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Åja, jeg har jo tenkt å ha juletre i år! For aller første gang. Men hva trenger jeg til det? Vi er alltid bortreist i jula, men nå er ungene 7 og 8 år og vi har aldri hatt juletre ...

Gammel 13-10-14, 00:08   #354
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pøblis: Perfect home sitt er fint. Jeg håper det kommer på tilbud før jul i år også, for det er svindyrt.

Gammel 13-10-14, 00:14   #355
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Åja, jeg har jo tenkt å ha juletre i år! For aller første gang. Men hva trenger jeg til det? Vi er alltid bortreist i jula, men nå er ungene 7 og 8 år og vi har aldri hatt juletre ...

Koselig! Om dere skal ha ekte tre, trenger dere en juletrefot. Plasttrær kommer med fot. Juletreteppe? Det er vel ikke det jeg hadde prioritert høyest det første året, kanskje. Lys? Noe i toppen? Glitter? Flagg? Pynt? Det er mye fint å få kjøpt, og mye fint man kan lage selv. Det kan jo også være en fin kalenderaktivitet. Jeg har syntes det har vært hyggelig å henge sukkertøystenger og sånne små Kinder-nisser (de i 3-pk er med oppheng) på treet, men etter hver som Storesøster ble større ble det mer mas enn kos, så der må man vel se an ungene.

Gammel 13-10-14, 00:28   #356
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vi skal ha hjemmejul.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 00:45   #357
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Vi skal ha hjemmejul.

Vi også. Det blir stas!!!

Gammel 13-10-14, 02:01   #358
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Hva gir dere til svigerforeldre?

Det varierer. De er vanskelige å kjøpe til. Ikke ønsker de seg noe, og ikke har de noen interesser/hobbier som det går an å kjøpe noe i forbindelse med. Dessuten har de andre (kjipere) (jule)gavetradisjoner enn jeg er vandt med. Det blir derfor opp til mannen å fikse. I årenes løp har de fått ting som digital fotoramme, dvd-spiller, bøker, digitalt kamera, bilder av LilleVenn....

Angående beløp aner jeg ikke. Jeg vil tro at vi sannsynligvis bruker mer penger på gave til min mor.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 07:53   #359
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jolie: Lurt å tenke litt over slikt ja, og det er virkelig ikke meningen at du skal blakke deg på julegaver nei. Vi gir kun til nærmeste familie, dvs foreldre og søsken + deres partnere og barn, samt at jeg gir til min beste venninne.

Hjemmejul er superkoselig. Dette er åttende året på rad vi feirer hjemme i eget hus og jeg gleder meg like mye som før.

Gammel 13-10-14, 08:33   #360
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Mine svigerforeldre ønsker seg, i år som i fjor og forfjor, kun én ting; hjemmelaget sild (to sorter) til svigerfar, og kalender med bilder av tvillingene til svigermor. De får alltid andre gaver også, men de nevnte tingene jeg sørge for havner under treet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:18.