|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#441 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?Nå har det alltid vært OK å oute prikker her på FP, så jeg synes det er helt fair at rine gjør det. Og det har jo også vært vanilig policy at man bør skrive det man mener i tråden, ikke drive å rødprikke på bakrommet i en tråd man ikke har ment noe i. (Selv om jeg, etter mange år på forum med Hyacinth, skjønner at hun synes tråder som dette er kjipe og vanskelig. Som lærertråder.) |
|
|
|
|
|
#442 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?Helt ok å oute, men jeg synes det var en meningsløs kommentar.
|
|
|
#443 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?
Ja, men det innlegget-om støtten til Zoe- ble jo skrevet og postet flere timer etter at jeg fikk prikk fra Hyacinth? Jeg hadde ikke skrevet et pip om hvem som fikk mest støtte av meg og Zoe (det gikk da tydelig fram av tråden, som 007 sier...) før den tid.
Jeg har fått røde prikker fra Hyacinth og Zoe i slike tråder siden tidenes morgen, det påvirker meg veldig lite. Det som derimot irriterer meg-og som gjorde at det var vanskelig å la dette passere- er 1) at Zoe lirer ut av seg en masse usannheter om hva jeg har bedrevet i tråden og hvor nedrig jeg er. Jeg er rimelig sikker på at hun ikke engang har giddet å lese brorparten av innleggene mine, hun drar bare med seg gammelt grums fra tidligere tråder, der hun for øvrig heller ikke har fått med seg essensen i det jeg prøver å si.
|
|
|
|
|
|
#444 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?Nå klarer jo du absolutt å svare for deg selv rine, men jeg synes du har svart og skrevet mye mer nyansert og saklig i denne tråden enn i tidligere tråder med omtrent samme tema. Jeg skriver ikke dette for å forsvare deg ( du svarer som sagt for deg selv), men jeg synes ikke gammelt grums skal følge med en, og jeg synes man skal få kred når man klarer å få frem meningene sine på en velbegrunnet og saklig måte. At noen føler seg truffet får så være, det gjør man kanskje uansett tema. |
|
|
|
|
|
#445 |
|
Halloen!
Sv: Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?Takk! Siden dette er dagen for støtteprikker, sendte jeg deg akkurat en som takk for støtten. (Før jeg så at du hadde skrevet dette, altså.) |
|
|
|
|
|
#447 |
|
Nek er allrighte dyr
Sv: Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?Slutt å beskylde folk for å føle seg truffet, jeg klarer ihvertfall fint å være uenig uten å ha 30 personlige historier eller at det er meg selv som er i kikkerten. Jeg kan være enig med mye i tråden, men å skyte mot enkelte diagnoser og lidelser synes jeg er lite fruktbart og blir framsatt på en lite pen måte til tider.
|
|
|
#448 |
|
© All rights reserved
|
Men hvilke diagnoser skytes det mot, Lykken? |
|
|
|
|
|
#449 |
|
Nek er allrighte dyr
Fibromyalgi, ME, muskel-og leddplager. Skal sies at dette var tidlig i tråden, pga mye på jobb har jeg kun fått lest og ikke deltatt noe særlig senere.
|
|
|
#450 |
|
© All rights reserved
|
Jeg har lest gjennom tråden flere ganger, men ser ikke det samme som deg. Mulig jeg har oversett noe? |
|
|
|
|
|
#451 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?Eg har kjent på behov for å trekke meg ut av tråden og ut av diskusjonen fordi eg har følt meg truffen, ved flerie anledningar. Men eg synest like fullt det er heilt greit at rine (og andre) seier kva dei meiner om diffuse sjukdommar, sjølv om kritikken faktisk rammer meg. Det er tross alt veldig mange der ute i verda som meiner dette (jamfør det som står i Dagblad-kronikken om ideologisk polarisering). Så det er heilt greit at desse synspunkta kjem fram i denne diskusjonen. Og så er eg glad for at dei ikkje blir ståande uimotsagte.
|
|
|
|
#452 |
|
Halloen!
Sv: Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?Lykken: Jeg tror ikke jeg har nevnt ME, og det var noen andre som nevnte fibromyalgi først. Jeg startet tråden med å applaudere Trine Eilertsens kommentar om flinke piker/dyktige damer, tror jeg. Jeg liker ikke å nevne sykdommer ved navn (obviously...) mitt poeng er utelukkende man bør se på lidelser som øker mye og der man i større eller mindre grad må ta pasientens ord for at plagene er så omfattende at man slett ikke kan jobbe. Jeg kan ikke se at dette skal være så fryktelig kontroversielt? Jeg lærte jo nettopp i denne tråden at man har foreslått å se en ekstra gang på disse sykdommene ( i forbindelse med rett til sykepenger) i Sverige også. |
|
|
|
|
|
#453 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?Nokon: Jeg synes det er vanskelig å diskutere saker som dette, nettopp fordi jeg kjenner mange som jeg vet vil bli såret av meningene som kommer frem. Så jeg føler et behov for å løpe rundt og klappe på skulderen og forsikre om at jeg mener ikke deg. Eller deg. Eller deg. Sist redigert av 007 : 12-10-14 kl 01:59. Årsak: Skrivefeil. Fandens lange negler! |
|
|
|
|
|
#454 |
|
© All rights reserved
|
Atte det var ikke viktig? |
|
|
|
|
|
#455 |
|
Nek er allrighte dyr
Sv: Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?Litt for sent å tråle tråden nå, men uttalelser som at fibromyalgi er i-landsdiagnose, at det er bare tull å forske på disse lidelsene (ebola er mye viktigere) og at diffuse smerter kun er reelle for de som har det og du vil differensiere sykelønn utifra dine høyst subjektive kriterier for hva som er reelle og "viktige" sykdommer.
|
|
|
#456 |
|
intro
|
Fotballspillere legger seg jo for med muskel- og leddplager i ett kjør, de overbetalte snylterne!
|
|
|
|
#457 |
|
Halloen!
Sv: Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?Jeg leser jo sporadisk FP-blogger (blir vel omtrent kastet ut fra en ny for hver diskusjon av denne typen |
|
|
|
|
|
#458 |
|
© All rights reserved
|
Men de sykemelder seg i alle fall ikke før skaden er unntruffet.
Helt klart. |
|
|
|
|
|
#459 |
|
Librocubicularist
|
Det er akkurat det eg og meiner! Det er ein - prinsippielt viktig diskusjon! Og derfor reagerer eg meir på utsagn som Hyacinth sine, som vil kneble diskusjonen, enn på rine som seier at det er tull å forske på årsaker til fibromyalgi.
|
|
|
|
#460 |
|
By the Sea
|
Sv: Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?Det jeg reagerer på, er at hele debatten (ikke bare her men i media generelt) raskt blir overforenklet, fordummende og fordømmende.
|
![]() |
|
|