Sv: Forakten for de uføre (spinnoff?)
Jeg er 100% ufør og skammen over å være det har bare økt betraktelig den siste tiden. Jeg ble ung ufør og har en del diagnoser som gjør det uforenelig med å jobbe. Jeg har forsøkt gang på gang å prøve å utdanne meg, eller tatt kurs, eller prøvd å jobbe. Men det går ikke.
Nå har det gått så langt at jeg heller isolerer meg å ikke treffer nye mennesker nettopp fordi jeg skammer meg så fælt vist spørsmålet kommer opp hva jeg driver med.
Jeg bor i en liten leilighet i en dyr by. Jeg har ingen mulighet å kjøpe meg bil, så å bo i grisgrente strøk ville gjort at jeg ville blitt totalt isolert noe som ikke hadde vært godt for min helse. Nå vil regjeringen ta fra meg 76000 kr i året. Noe som vil si at jeg ikke har råd å bo her lenger. Eller leie meg noe annet sted. Jeg har tre barn og hvor skal jeg da ha de? Situasjonen er usikker og utrygg for min fremtid. Samme er det for mange andre uføre også. Ja jeg skjønner det må kuttes, men hvorfor på oss som er 100% uføre uten mulighet å jobbe, mens andre som tjener millioner får skattelette på samme sum som jeg mister og for dem vil de knapt merke det, mens for meg er de 76 000 kr alt for at jeg skal klare å overleve....