Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-14, 12:37   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Guava, jeg tror ikke det stemmer lenger for nyere biler, i hvert fall. Vi har autostopp på vår dieselbil, og den skal ikke gå mange minuttene før den velger å slå seg av ved korte stopp.

Jeg ser en test som NAF refererer til fra 2012 (får ikke til å linke) hvor det beskrives nesten dobbelt så høyt nox-utslipp for kald bil som for varm). Jeg regner med at det gjaldt nyere biler.
Dette var snakk om temperatur på minus 7.

Ikke at det betyr at man skal la bilen gå på tomgang. Regner med at de som gjør det i plussgrader gjør det av gammel vane (selv om jeg ikke egentlig har registrert det).

Det oppfordres dog, både i Bergen og Trøndelag til å varme bil med motorvarmer når det blir kaldt for å redusere utslipp.
Ergo er det nok god miljøpolitikk å ha mulighet for motorvarme på jobb også. (Temmelig vanlig her)

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:34.