Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Begikk selvmord etter å ha blitt avslørt som nettroll

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-14, 15:18   #24
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Begikk selvmord etter å ha blitt avslørt som nettroll

Veldig fint at du får frem nyansene og paradoksene her, Mrs. S!

Selv mener jeg nett-troll er et av de største samfunnsproblemene vi har. Ikke bare bidrar de sterkt til fordumming av debatter og store viktige samfunnsspørsmål men de sprer så mye løgn og hat som det nærmest er umulig å måle eller bevise effekt av.

Dog, i spørsmålet om outing og heksejakt er det mange hensyn å ta. Det er lett å si at dama fikk som fortjent men det er også andre sider av saken som jeg forøvrig synes fint kommer frem i denne artikkelen. Uten at jeg sier jeg er enig med Brendan O'Neil.

http://www.spiked-online.com/newsite...6#.VDUqNvkXKuK

"What happened next was blackly ironic: Ms Leyland was trolled. She was, as Anorak magazine described it, ‘monstered’ by the media and by tweeters sympathetic to the McCanns. Images of her made to look like a blood-stained monster spread through Twitter. She was branded old and ugly and a bitch. A Mirror columnist called her a ‘twisted, fucked-up bitch’. The rest of the media was more polite but nonetheless had a field day at the expense of this ‘churchgoing mother-of-two’ and ‘well-spoken middle-class woman’ who was secretly writing ‘vile’ tweets about the McCanns. Her photo appeared everywhere. And so was the troll trolled, the monster monstered, the woman suspected of writing disgusting tweets subjected to disgusting tweets, the witch burnt. A few hours after this tsunami of anti-troll trolling came her way, Ms Leyland was found dead.
The online mob, the giddy, foul-mouthed organisers of the darkly ironic trolling of this alleged troll, are not responsible for Ms Leyland’s death. If she took her own life, it was her decision, her action. But her treatment over the past 48 hours nonetheless shines a harsh light on the new national bloodsport of hunt-the-troll.
"

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:42.