|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor er det fine julemarked (i Europa)?Stort sett alle tyske byer har jo fine julemarkeder. Jeg liker ekstra godt julemarkeder i byer som har små, kompakte gamlebyer – jeg var f.eks. i Freiburg (am Breisgau) i førjulstida i fjor, og der var det veldig koselig.
|
|
|
#22 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor er det fine julemarked (i Europa)?Egersund har flott julemarked! (Men kan antagelig ikke måle seg opp mot de store europeiske byene) |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor er det fine julemarked (i Europa)?Strasbourg! Flott by ellers også. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor er det fine julemarked (i Europa)?Alle tyske byer større en landsbyer har jo julemarked, og jeg synes egentlig de mindre er koseligere enn de aller største. Har man tid er det jo fint å få med seg begge deler, men jeg synes egentlig de mindre markedene er mye koseligere. Man slipper unna busslaster med turister, og stemningen er litt roligere, noe som i alle fall gir meg mye sterkere julestemning. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor er det fine julemarked (i Europa)?Kollegaen min storkoste seg i Berlin i fjor rett før juleferien.
|
|
|
#26 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor er det fine julemarked (i Europa)?
Veldig enig.
|
|
|
#27 |
|
Bedreviter
|
Gjelder det Østerrike også, tror du? Jeg har fortsatt Wien øverst på listen. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan tenke meg det, men det er bare synseføling altså. I tillegg er det jo sånn at det i de store byene som oftest er små koselige julemarkeder i de ulike bydelene, i tillegg til det store sentrale markedet. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
flisespikker
|
Aldri vært der på den tiden, men dette ser jo pent ut.
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor er det fine julemarked (i Europa)?Wien har, som Fakse sier, flere små julemarkeder spredt rundt i byen. Dessuten et veldig stemningsfullt rett foran Schönbrunnslottet.
|
|
|
#31 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hvor er det fine julemarked (i Europa)?Min far skrøt veldig av Kitzbuhel, det er visst en veldig vakker by i Østerrike. http://www.kitzbuehel.com/mobile/en/...rket_mtd-39186
|
![]() |
|
|