|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Hvor plassere seg på gang- og sykkelvei?Det er frustrerende når jeg holder til høyre mens "alle andre" holder til venstre. Barn holder til venstre. De både sykler og går til den siden -sikkert fordi de har lært at når de går langs veien skal de gå på venstre side. Men dette blir jo noe annet.. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvor plassere seg på gang- og sykkelvei?Syklistene tar mer hensyn enn de på rulleski. Jeg tror ikke de skjønner hvor stor plass de tar der de skøyter i vei.
|
|
|
#24 |
|
intro
|
Sv: Hvor plassere seg på gang- og sykkelvei?Skøytende rulleskiløpere er verdens farligste trafikanter.
|
|
|
|
#26 |
|
maler
|
Sv: Hvor plassere seg på gang- og sykkelvei?Det mest irriterende av alt er å få tilsnakk fordi noen mener at man har brutt en uskreven regel.
|
|
|
#27 |
|
This is normal!
|
Sv: Hvor plassere seg på gang- og sykkelvei?Mannen min har noen klare og sterke meninger om hvilken side man skal gå på på gang- og sykkelvei, men jeg husker aldri hva han mener er riktig. Og nå er han ute og løper. Antakeligvis på riktig side. Han om det.
|
|
|
|
#28 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Hvor plassere seg på gang- og sykkelvei?Disse syklistene som suser fram i 40 km/t passer jo egentlig ikke inn noen steder. De er livsfarlige på gang- og sykkelvei, men jeg blir jo også rimelig lei da de velger bilveien i stedet, og sykler to eller flere i bredden i kilometer etter kilometer. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor plassere seg på gang- og sykkelvei?Det er svært mye trafikk på gang og sykkelvei. Jeg mener det er tryggest om alle holder høyre. Da blir forbikjøringen tryggere. Det skaper fort situasjoner når noen ikke følger mønsteret her i byen. Og syklister sykler alt for fort forbi gående, 2 meter menn på rulleski tar ikke hensyn til hvor mange meter syklistene trenger for å passere, de burde sakket på farten for å unngå situasjoner når syklister skal forbi. Og det er utrolig at syklister kan sykle Aker Brygge - Bygdøy med en hånd på styret og mobilen i den andre.
|
|
|
|
#30 |
|
This is normal!
|
Sv: Hvor plassere seg på gang- og sykkelvei?
Jeg synes det er helt greit at syklister velger bilveien. Jeg synes det er bra at folk velger en miljø- og helsevennlig måte å komme seg fram på. At mange syklister velger å ligge to i bredden eller langt ut i kjørebanen, tror jeg skyldes at da er det mindre sjanse for å bli skviset ut i grøften av agressive, utålmodige bilførere. Da må bilene vente til det faktisk er mulig å kjøre forbi. Dette er faktisk rådet fra Trygg Trafikk til syklister også.
|
|
|
|
#31 |
|
Har tro på forbedring
|
ja, det er jo så enig i - og jeg kan ikke forstå hvorfor ikke andre tenker likedan.
|
|
|
#32 |
|
Absolute Beginner
|
Jeg er tålmodig den første kilometeren eller så, men da bussholdeplass nr ørten er passert, og køen øker og øker bakover, da synes jeg syklister/traktorer og andre godt kan bidra til at trafikken skal gå jevnt. Jeg er en pingle på vinterføre, men kjører til side og slipper forbi andre om jeg skaper kø. (En klassiker på stedet vi bor er at den dedikterte sykkelstien (mellom vei og gangvei) står ubrukt mens syklistene bruker veibanen. |
|
|
|
![]() |
|
|